خبرگزاری کار ایران

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم:

نماز ظهر عاشورا در 10نقطه شهر قم برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۳۱۴۵۷۴

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم، با بیان این که نماز ظهر عاشورا با شکوه خاصی در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می شود، خاطرنشان کرد: حدود 10نقطه شهر قم برای برگزاری نماز ظهر عاشورا در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، محمد خامه یار، در نشستی خبری که به منظور تشریح برنامه های ستاد اقامه نماز استان قم برای برگزاری نماز ظهر عاشورا برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) نماز است و از این رو باید نسبت به احیای این فریضه توجه خاص داشت.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم اظهار داشت: ستاد اقامه نماز استان قم جهت برگزاری هر چه باشکوه تر نماز ظهر عاشورا، کارگروهی متشکل از آستان مقدس حضرت معصومه (س)، شهرداری، استانداری، فرمانداری، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادها تشکیل داده است تا بتواند نواقص سال های گذشته را بررسی کند.

خامه یار افزود: در این کارگروه، پیشنهاداتی ارائه شده است که کاربردی شدند و تصمیم بر این شد که مکان های مختلفی در سطح شهر آماده و شناسایی شود و تجهیزات لازم از جمله زیرانداز، مهر و حضور امام جماعت برای اقامه نماز ظهر عاشورا در این مکان ها مهیا باشد. 

وی یادآور شد: جهت برگزاری نماز ظهر عاشورا، 313 نفر به عنوان راهنمای عزاداران برای اقامه نماز انتخاب شدند که به وسیله حمایلی با نوشته «نماز نور چشم من است»، در اطراف حرم حضرت معصومه (س) مشخص هستند و برای این مراسم  به آنها آموزش های لازم داده شده است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم بیان داشت: اطراف حرم از داخل صحن مطهر حضرت معصومه (ع) تا میدان بزرگ امام خمینی تحت پوشش طرح برگزاری نماز ظهر عاشورا قرار می گیرد، خیابان های پیرامون نیز به عهده ستادهایی است که در آنجا مستقر هستند.

خامه یار با بیان این که مکان های مخصوصی برای اقامه نماز خواهران در نظر گرفته شده است، گفت: حدود 10 مکان برای ستاد برگزاری نماز ظهر عاشورا در سطح شهر در نظر گرفته شده است تا هر کجا که نیاز باشد، نماز ظهر عاشورا درآنجا برگزار شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم گفت: جهت برگزاری هر چه باشکوه‌تر نماز ظهر عاشورا، ۳۱۳ نفر به عنوان راهنمای اقامه نماز عزاداران انتخاب شدند که به وسیله حمایلی با نوشته «نماز نور چشم من است»، در اطراف حرم حضرت معصومه (س) مستقر هستند.

وی تصریح کرد: برخی دستگاه ها برای ارائه تجهیزات اقامه نماز از جمله مهر و زیرانداز اعلام آمادگی کردند و برخی تجهیزاتی را به صورت نذر به عزاداران ارائه می دهند، اما به هیئات مذهبی توصیه می شود که در حد مقدور، لوازم به همراه خود داشته باشند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم با بیان این که نماز ظهر تاسوعا مصادف با نماز جمعه است، عنوان کرد: امام جمعه این هفته، خطبه های نماز ظهر تاسوعا را کوتاه تر بیان می کنند تا عزاداران به برنامه های خود برسند.

خامه یار اظهار داشت: سازمان انتقال خون تنها اداره ای است که نماز ظهر عاشورا در آنجا برگزار می شود و مردم می توانند در این روز، در امر اهدای خون اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز