خبرگزاری کار ایران

تولیت مسجد جمکران:

آن روزی که آمریکا از ما تعریف کرد باید عزا گرفت

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۲۲۸

امروز بعضی در مسیری حرکت می کنند که همه شیاطین دنیا از آن‌ها حمایت می‌کنند که این مخالف با نهضت امام خمینی(قدس سره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی(ره) گفت: آن روزی که آمریکا از ما تعریف کرد، باید عزا گرفت.

به گزارش ایلنا از قم، شصت و دومین جلسه شورای معاونین این مکان مقدس با حضور تولیت، معاونین و مدیران ارشد در سالن جلسات برگزار شد کهدر ابتدای جلسه پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، تولیت مسجد مقدس جمکران پیرامون آیات ۵۲ تا ۵۴ سروه مبارکه حج گفت: متن این آیات در مورد انبیا و رسل است ولی قابل تعمیم برای هر کسی است که کاری را برای خداوند متعال انجام می‌دهد.

حجت الاسلام رحیمیان پیرامون مضمون آیه ۵۲ این سوره مبارکه گفت: هیچ رسول و نبی برانگیخته نشد مگر اینکه شیطان در کارش وسوسه ایجاد کرد که در واقع این یک قانون کلی است اما خداوند آنچه را که شیطان القا کرده بود نسخ و ملغی و آیات خود را مستحکم کرد چون خداوند به همه چیز دانا و حکیم است.

وی در ارتباط با علت القائات شیطانی با توجه به آیه ۵۳ سوره مبارکه حج تصریح کرد: علت القائات شیطانی آن است که برای کسانی که در قلب‌های مرض است و برای سنگدلان آزمایشی باشد تا وضعیت بیماردلان روشن شود و آنها که اهل علم هستند با همین کارشکنی شیطان عالم و آگاه شوند.

وی افزود: این حقی است از جانب خداوند متعال تا به او اینمان بیاورند و قلوب آن‌ها در برابر حق خاضع شود.

نماینده ولی فقیه در مسجد مقدس جمکران در ادامه خشیت از خداوند متعال را یکی از علائم اهل علم دانست و اظهار داشت: امیرالمؤمنین(علیه السلام) درباره علم می‌فرمایند " چهار کلمه است، خداود را به اندازه ای که به او نیازمندی عبادت کن، او را به اندازه‌ای که تحمل آتش را داری معصیت کن، برای دنیایت به اندازه که عمر داری کار کن و برای آخرتت به اندازه‌ای که در آن باقطی می‌مانی عمل کن. "

حجت الاسلام رحیمیان کارشکنی‌های موجود در راه نهضت حضرت امام راحل(قدس سره) را هم از دسیسه‌های شیطان دانست و عنوان کرد: امروز بعضی در مسیری حرکت می‌کنند که همه شیاطین دنیا از آن‌ها حمایت می‌‌کنند که این مخالف با نهضت امام خمینی(قدس سره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

وی در پایان افزود: حضرت امام مکرر تأکید می کردند اگر چنانچه دشمنان اسلامی که همان شیاطین و ایادی آن‌ها هستند در مقابل کسی می‌ایستادند این می‌تواند یکی از دلایل حق باشد و اگر کف و سوت کشیدند و تعریف کردند معلوم می شود که اشکالی در کار شما است و در جایی دارد که می‌فرمایند: «آن روزی که آمریکا از ما تعریف کرد باید عزا گرفت» که این سخنان برگرفته از این آیه و آیات مشابه آن در قرآن کریم است.

در ادامه جلسه از خدمات محمدی نیا مدیرکل سابق صدا و سیمای مرکز قم، تقدیر و تشکر و حکم خادم افتخاری مسجد مقدس جمکران توسط تولیت محترم به وی اعطا شد.

شایان ذکر است در این جلسه ضمن بررسی برخی مشکلات زائرین حین حضور در مسجد مقدس جمکران، بر پیگیری و رفع مشکلات و رسیدگی به درخواست های مردم توسط معاونین و مدیران این مکان مقدس تأکید شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز