خبرگزاری کار ایران

آیت الله فاضل لنکرانی:

شخصیت های هنری را از شخصیت های علمی کمتر نمی دانیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۵۸۵

تقابلی بین علم و هنر نیست / یکی از برکات انقلاب اسلامی قرار گرفتن هنر در اختیار دین است / هنرمندان اطلاعاتشان را از دین قوی تر و بیشتر کنند / امروز درحوزه فضلای ارزنده ای وجود دارند که اطلاعات و افق فکری آنها محدود به حوزه نیست.

ایلنا: رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی این است که هنر در اختیار دین و فکر قرار گرفت.

به گزاش ایلنا از قم به نقل از ستاد خبری جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار با معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در قم افزود: پس از انقلاب مسیر هنر عوض شد و ما شخصیت های هنری را از شخصیت های علمی کمتر نمی دانیم و تقابلی بین علم و هنر نیست.

وی با بیان اینکه هنر در اختیار دین قرار گرفته است، گفت: لازمه این امر این است که هنرمندان اطلاعاتشان را از دین قوی تر و بیشتر کرده و ارتباط خود را با متخصصان دین بیشتر نمایند.

وی با اشاره به اینکه غالب هنرمندان، انسانهای ارزشمندی هستند، اظهار کرد: هنگامی که هنرمندی به یک واقعیت می رسد و آن مساله باورش می شود، به خوبی می تواند آن مطلب را با زبان هنر انتقال دهد.

این استاد برجسته حوزه با تاکید بر ارتباط میان اصحاب هنر و حوزه علمیه، گفت: هنر امروز در مواجهه با صدها مسائل فقهی است که ما باید در این زمینه تلاش کنیم.

فاضل لنکرانی با بیان اینکه امروز زمان، زمان تصویر است و می توان ارزشها را در قالب تصویر گنجاند، گفت: حوزه در زمینه فلسفه هنر و جایگاه هنر در دین کار می کند که ارتباط دو سویه میان هنرمندان و حوزه ضروری است.

وی افزود: بخشی از کار شما سوژه یابی است و حوزه نیز می تواند سوژه های مختلفی را به همراه منابع آن در اختیار شما قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: امروز درحوزه فضلای ارزنده ای وجود دارند که اطلاعات و افق فکری آنها محدود به حوزه نیست و دنبال مخاطبان فراوان است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینکه در آثار سینمایی کمتر مفاهیم ارزشی بیان شده است، گفت: فیلم هایی مانند فیلم حضرت یوسف(ع) بسیار تاثیرگذار بود و توانست یک حقیقت قرآنی را برای مخاطبان بیان کند.

فاضل لنکرانی گفت: حوزه برای رشد هنر همه گونه آمادگی دارد و به دنبال محدود کردن بدون دلیل و اساس هنر نیست.

وی با بیان اینکه هنر از ذات انسان جدا نمی باشد، گفت: هنر مربوط به فطرت انسان می باشد و با ذات انسان عجین شده است.

وی همچنین درخواست کرد: بازخورد فیلم ها در جامعه تحلیل و به سازنده فیلم ها ارایه شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تشکر از ساخت فیلم پرده نشین، گفت: در این فیلم به حقیقت روحانیت را به مردم نزدیک کرد، هرچند که از یک زاویه به زندگی روحانیت پرداخته شده بود.

فاضل لنکرانی همچنین با بیان اینکه امروز زنان ما پرسش های فراوانی در رابطه با حجاب دارند، گفت: در این زمینه باید فیلمنامه قوی و جذابی تهیه شود و در اختیار فیلم سازان قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه هدف هالیوود از ساخت فیلم ها، از بین بردن بنیان خانواده هاست، گفت: آنها به دنبال گرفتن دین از مردم چه اسلام و چه غیراسلام و از بین بردن اخلاقیات، حجاب و مسائل اجتماعی هستند و شما باید در مقابل آنها آثار قوی تری را تولید کنید.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: هنرمندان و مسوولان بتوانند یادگار خوبی از خود به جا بگذارند و بتوانند به اسلام و انقلاب خدمت نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز