خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله علوی بروجردی در دیدار با رییس مجلس اعلای عراق:

داعش مشکل عام دنیای اسلام است

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۹۶۶

گروهک داعش با جذب نیروهایی از حدود ۸۰ کشور جهان نه فقط تهدیدی برای عراق، شیعه و اسلام است، بلکه امروز داعش به تهدیدی برای امنیت جهانی مبدل شده است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: داعش بیش از آن که مشکلی برای عراق باشد مشکل عام دنیای اسلام است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم آیت‌الله سید محمد جواد علوی بروجردی، امشب در دیدار با سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، گفت: سیاست کنونی عراق که در پیش گرفته، سیاست تعامل با همه گروه‌هاست و علاوه بر آن تلاش شما بزرگواران در مجلس اعلای عراق برای منافع دو کشور ایران و عراق و همچنین منافع اسلام بسیار موثر است.

وی خطاب به عمار حکیم گفت: ریشه شما در خاندانی است که علم و از خودگذشتگی و شهادت دیده می‌شود و جز چنین حرکتی از شما انتظار نمی‌رود؛ امیدمان به حضرتعالی و شما نماینده روحانیت شیعه در مجلس اعلای عراق هستید.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود با اشاره به اجتماع ۲۰ میلیون زائران امام حسین(ع) در ایام اربعین حسینی گفت: این اجتماع به گونه‌ای بود که حتی دشمنان اسلام آن را بزرگترین اجتماع بشری نامیدند و امیدواریم این وضعیت حفظ شود.

وی به پیشرفت‌های کشور عراق در طی چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: عراق به سرعت خودش را جمع کرد و همین تشکیل دولت در کشوری مانند عراق که به صورت طایفه‌ای است، بسیار سخت بود اما تحقق پیدا کرد.

آیت‌الله علوی بروجردی افزود: فعالیت‌های دولت عراق و راهپیمایی ۲۰میلیون زائران در اربعین حسینی آثار برکات زیادی داشت و از طرفی وجه دولت عراق را بالا برد.

وی در ادامه سخنان خود به تحرکات گروهک تروریستی تکفیری داعش در عراق اشاره کرد و گفت: داعش بیش از آن که مشکلی برای عراق باشد، مشکل عام دنیای اسلام است.

آیت‌الله بروجردی افزود: حرکات انتحاری گروهک داعش برگرفته از تفکر تکفیری آنها است که باید با آنها مقابله کرد. این درحالی است ما در کشور خودمان و در شهرهای مثل اصفهان و یزد با مسیحیان و زرتشتیان و همچنین در برخی ازشهرهای ایران با پیروان اهل سنت زندگی مسالمت آمیزی داریم. برخی از علمای اهل تسنن در برنامه‌های جشن شیعیان همچنین در عید غدیر حضور پیدا می‌کنند؛ از این رو حرکات گروهک داعش که شیعیان را تکفیر می کنند غیر عادی است و البته رشد آنها تا مقداری در اثر غفلت خود ماست.

وی در پایان تصریح کرد: متاسفانه غربی‌ها بزرگترین حامی تروریست‌ها هستند.

داعش به تهدیدی برای امنیت جهانی مبدل شده است

سید عمار حکیم نیز در این دیدار با ارایه گزارش وضعیت فعلی عراق اظهار داشت: اوضاع پیچیده‌ای را در عراق شاهد بودیم اما فتوای تاریخی آیت الله سیستانی در خصوص مقابله با داعش باعثشد بسیاری از جوانان و مردم آماده شهادت شوند.

وی افزود: امروز اقتدار و عزت در میان مردم عراق آمده و دولت جدید در بدنه مردم انسجام خوبی را به وجود آوردند؛ امروز مسوولان کشور عراق وقتی به کشورهای منطقه می روند مورد استقبال خوب مسوولان آن کشورها قرار می گیرند.

رییس مجلس اعلای عراق با اشاره به اقدامات ترورستی گروهک داعش گفت: گروهک داعش با جذب نیروهایی از حدود ۸۰ کشور جهان نه فقط تهدیدی برای عراق، شیعه و اسلام است بلکه امروز داعش به تهدیدی برای امنیت جهانی مبدل شده است؛ عراق امروز به عنوان جبهه مقدم جهانی برای مقابله با داعش تبدیل شده و معتقدیم حمایت برخی کشورها ازاین گروهک برای تغییر نقش سیاسی در منطقه بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز