خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری قم مطرح کرد؛

استفاده از تمام منابع موجود کشور برای افزایش اشتغال استان قم

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۵۰۸

سومین کارگروه اشتغال استان قم به ریاست آقای رضوی معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری قم برگزار شد / منطقه ویژه سلفچگان جایگاه مهمی در استان و کشور دارد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری قم تأکید کرد: بانک ها و مؤسسات مالی دولتی و غیر دولتی بایستی از تمام منابع موجود کشور برای افزایش اشتغال استان قم بهره ببرند.

به گزارش ایلنا، سومین کارگروه اشتغال استان قم به ریاست سیدحسن رضوی معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری قم برگزار شد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری قم با اشاره به تلاش های صورت گرفته توسط مدیران منطقه ویژه سلفچگان، افزود: منطقه ویژه سلفچگان جایگاه مهمی در استان و کشور دارد و بستر های لازم برای توسعه آن با برنامه ریزی مناسب بدست آمده است که مدیریت جدید در این راه از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کند.

رضوی رؤسای بانک های استان را ملزم به تلاش در جهت جذب هرچه بیشتر منابع بانکی در اختیار، جهت مصرف در استان نمود و تصریح کرد: باید پیگیری های لازم در زمینه تأمین سرمایه برای طرح های استانی از صندوق توسعه ملی صورت پذیرد و اجازه داده نشود تا استان کمتر از سقف مجاز تسهیلات موجود کشوری، برداشت کند.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری ضمن تأکید برهمکاری بانک ها و ادارات استان برای ایجاد زمینه های لازم جهت افزایش اشتغال وکاهش نرخ بیکاری، ادامه داد: در این راستا بانک ها می توانند بر اساس آمار عملکرد شش ماهه اول سال جاری طی مکاتباتی با مسئولان کشوری در جهت حل مشکلات خود برای ارائه تسهیلات اشتغال اقدام نمایند.

وی میزان اشتغال استان را تحت تأثیر شرایط اقتصادی کشور دانست و اضافه کرد: باید در جهتی پیش رویم تا نرخ اشتغال استان مثبت و رو به رشد باشد و با تهیه آمار مناسب و صحیح جهت ارائه به مسئولان، شرایط عمومی اشتغال کشور را بهبود بخشیم.

در ابتدای این جلسه، زمانی قمی مدیر عامل منطقه ویژه سلفچگان با اشاره به موقعیت ممتاز منطقه ویژه سلفچگان در کشور تصریح کرد: تنوع محصولات آرایشی و بهداشتی، این منطقه را قطب محصولات آرایشی و بهداشتی نموده است.

زمانی قمی، درآمد های گمرکی حائز اهمیتی را برای دولت در بخش واردات و صادرات محصولات در سلفچگان دانست و افزود: فعالیت ۱۱۰ واحد تولیدی و خدماتی با اشتغال مستقیم ۲۴۲۰ نفر و حضور تولیدکنندگان و سرمایه گذاران خارجی در بخش تولید قطعه از جمله مشخصه های تولیدی این منطقه است.

مدیر عامل منطقه ویژه سلفچگان، با تاکید بر هزینه‌ها و بر مبنای درآمد در این منطقه و عدم اختصاص بودجه دولتی به آن، اضافه کرد: جهت تأمین هزینه ها به دنبال طرح های تولیدی، گردشگری و تجاری می باشیم و برای جذب شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذاری در تولید خودرو، برنامه های ویژه ای داریم.

در ادامه بانک ها و ادارات فعال در زمینه اشتغال استان به بیان گزارش عملکرد ۵ سال گذشته خود در این باب پرداختند و آمارهایی در زمینه فعالیت های صورت گرفته و برنامه های آتی ارائه دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز