خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم:

استان قم زلزله خیز است

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۲۳۰

اگر میزان زلزله سال ۸۶ کمی بیشتر از آنچه که اتفاق افتاد بود با بحرانی شبیه به زلزله بم مواجه بودیم / ساخت کنار گذر پل ها ضروری است / نباید به راههای استان، استانی نگاه شود، این راه ها نقش ملی دارند و در مواقع بحران و زلزله برای سایر استان ها، خدمات رسانی انجام میشود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان این که استان قم استان زلزله خیزی است و دو سه گسل فعال در آن وجود دارد، گفت: اگر میزان زلزله سال ۸۶ کمی بیشتر از آنچه که اتفاق افتاد بود با بحرانی شبیه به زلزله بم مواجه بودیم.

به گزارش ایلنا از قم، محسن بهشتی مدیر کل راه و شهرسازی استان در سومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران که در تالار امام رضا(ع) ساختمان استانداری و با حضور مهندس اسماعیل نجار معاون وزیر ورئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد سخنان خود در زمینه کارگروه زلزله را با توضیح در زمینه راه های استان آغاز کرد و گفت: براساس سالنامه آماری سال ۹۲، راه های قم دارای رتبه اول دربین استان های کشور و در زمینه حمل بار بیشترین میزان تناژ را دارد؛ همین امر موجب استهلاک راه ها و پل های استان می شود.

وی گفت: راههای استان قم به دلیل موقعیت خاص علی رغم محدوده کم جغرافیایی، نقش بسیار موثری در ارتباطات کشور به ویژه در شمال و جنوب و جنوب غرب ایفا می کند و کریدور ارتباطی ۱۷ استان است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه در بحثراه ها بیشترین مشکل متوجه پل ها است، گفت: ۶۶ پل در راه های مواصلاتی استان وجود دارد که فاقد کنار گذر هستند اگر اعتبارات به موقع تخصیص داده نشود و اتفاقی رخ دهد از آنجایی که پل ها راه دسترسی هستند، بخشی از راه کشور قطع خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری راه های استان خاطرنشان کرد: نباید به راههای استان، استانی نگاه شود، این راه ها نقش ملی دارند و در مواقع بحران و زلزله برای سایر استان ها، خدمات رسانی انجام میشود.

به گفته بهشتی، استان قم استان زلزله خیزی است و دو سه گسل فعال وجود دارد، اگر میزان زلزله سال ۸۶ کمی بیشتر از آنچه که اتفاق افتاد بود با بحرانی شبیه به زلزله بم مواجه بودیم.

وی ادامه داد: از ۱۲ هزار و ۷۰۰ هکتار محدوده شهر قم، هزار و ۷۵۲ هکتار بافت فرسوده است که در دل این میزان ۲۲۰ هکتار مربوط به سکونتگاه های غیر رسمی است که وضع بسیار نامناسبی دارد و ۲۴۰ هزار از جمعیت قم در این بافت های فرسوده و سکونتگاههای غیر رسمی سکونت دارند که نیاز است دستگاههای مربوط باید نظارت بیشتری داشته باشند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به طرح ها ومطالعات ریز پهنه بندی انجام شده ومورد نیاز در استان قم و معین بودن استان قم برای شهری مانند تهران در صورت بروز زلزله، بار دیگر بر ضرورت توجه به اختصاص اعتبارات در جهت حل این مسائل و مشکلات تاکید کرده وخواستار توجه بیشتردولت به استان قم شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز