خبرگزاری کار ایران

سردبیر خبرگزاری شبستان در استان قم:

دادن حقوق خبرنگاران مانند کارگران روز مزد است

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۵۷۶

هیچ جا رسم نیست وقتی مهمانی را دعوت می کنند، به او اعلام شود بیا دعوت نامه ات را بگیر / مهم ترین مسئله ای که برای خبرنگاران اهمیت دارد، امنیت شغلی آنان است که دوستان در مراسمات مختلف این را مطرح کرده اند / اگر یکی از همکاران به هر دلیلی نتواند حق ماهیانه بیمه خود را بپردازد، بیمه او باطل می شود.

ایلنا: سردبیر خبرگزاری شبستان در استان قم ابراز کرد: خبرنگاران همچنان حق التحریری کار می کنند و حکم یک کارگر روز مزد را دارند و امیدواریم هرچه سریعتر این مسئله برطرف شود و یک شکل پایه ای پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، فاطمه عسگری به نمایندگی از بانوان خبرنگار، ظهر شنبه در مراسم تکریم از خبرنگاران استان قم که به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: تا سال گذشته شاهد تقدیرهای نازیبایی از سوی نهادها برای خبرنگاران بودیم که خوشبختانه امسال با تجمیعی که انجام شد، آن مسائل پیش نیامد.

وی درخصوص دعوت نامه هایی که به خبرنگاران داده شد اشاره کرد و گفت: هیچ جا رسم نیست وقتی مهمانی را دعوت می کنند، به او اعلام شود بیا دعوت نامه ات را بگیر؛ جایگاه خبرنگار بیش از این است که بخواهد تماس بگیرد و خود پیگیر این مسائل باشد.

سردبیر خبرگزاری شبستان در استان قم تصریح کرد: مهم ترین مسئله ای که برای خبرنگاران اهمیت دارد، امنیت شغلی آنان است که دوستان در مراسمات مختلف این را مطرح کرده اند.

عسگری خاطر نشان کرد: خبرنگاران همچنان حق التحریری کار می کنند و حکم یک کارگر روز مزد را دارند و امیدواریم هرچه سریعتر این مسئله برطرف شود و یک شکل پایه ای پیدا کند که این مشکلات برای آقایان بیشتر است، زیرا سرپرست خانواده هستند. می خواهیم به مناسبت همین روز خبرنگار این مشکلات برطرف شود.

وی در ادامه به بحثبیمه خبرنگاران پرداخت و افزود: تاکنون بیمه ما جزء مشاغل آزاد محسوب می شد. اگر یکی از همکاران به هر دلیلی نتواند حق ماهیانه بیمه خود را بپردازد، بیمه او باطل می شود و مجددا باید یک پروسه خیلی طولانی را طی کند تا مجددا به حالت قبل باز گردد و این تنها برای کسانی است که از قبل بیمه بودند، چون اخیرا می بینیم همین بیمه را هم از خبرنگاران گرفته اند و کسی را بیمه نمی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز