خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله علوی گرگانی:

نیروی انتظامی، چشم باز جامعه است

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۷۹۲

علما و بزرگان مردم را نصیحت می‌کنند و مطالب دین را بیان می‌کنند که این نصایح کار نیروی انتظامی را تا اندازه ای سهل و آسان می‌کند. / ابلاغیه علما در منبر، مردم را تنظیم و باعثکاهش جرائم می‌شود. / پایین آمدن جرم، لطف خدا و سبک شدن بار انتظامی پلیس است. / این قشر از جامعه، طبقه زحمتکشی هستند که خواب و استراحت عالی ندارند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی از مراجع معظم تقلید در دیدار فرمانده انتظامی استان قم با وی، اظهارکرد: نیروی انتظامی چشم باز جامعه است.

به گزارش ایلنا، آیت الله علوی گرگانی در سخنانی با اشاره به فیوضات ماه مبارک رمضان بیان کرد: معصومین(ع) می فرمایند در ایام روزگارتان گاهی نفحاتی پیش می آید که از آن موقعیت باید حداکثر استفاده را ببرید و نگذارید این فرصت از دست برود که به گشایش در کارهایتان ختم می شود.

وی سپس به حضور حداکثری مردم در مراسمات شب های احیاء اشاره و تصریح کرد: پول و مقام دنیوی جمعیت عظیم مردمی را به این مجالس نمی کشاند؛ این مهم را خداوند در قرآن کریم وعده کرده و می فرماید لشگر من دو گونه است یکی به چشم می آیند و دیگر اینکه چشمی نیست و آن جذبه معنوی است.

این مرجع تقلید شیعه در قم با اشاره به تاثیر سخنان علما و مراجع در کاهش جرائم اظهارکرد: علما و بزرگان مردم را نصیحت می کنند و مطالب دین را بیان می کنند که این نصایح کار نیروی انتظامی را تا اندازه ای سهل و آسان می کند.

وی با بیان این اینکه ابلاغیه علما در منبر، مردم را تنظیم و باعثکاهش جرائم می شود افزود: اگر این تنظیم نباشد کار نیروی انتظامی سخت خواهد شد.

آیت الله علوی گرگانی با مقایسه کاهش جرائم در ایام ماه مبارک رمضان با غیر از این ماه، ‌ اضافه کرد: پایین آمدن جرم، لطف خدا و سبک شدن بار انتظامی پلیس است.

معظم له با بیان اینکه نیروی انتظامی چشم باز جامعه است، افزود: این قشر از جامعه، طبقه زحمتکشی هستند که خواب و استراحت عالی ندارند، نیروی انتظامی انتظام در همه وقت هاست حتی در گرفتن مرخصی، ضرورت اقتضاء می کند که بروند یا نه.

وی گفت: پلیس بهترین گل وقت و زمانش را در اختیار مردم قرار می دهد و موقعی که مردم در آسایش هستند تازه شروع کار این نیرو است و ما باید تقدیر زیادی از آن ها داشته باشیم و تذکراتی بدهیم که در کارتان آگاهی بیشتر باشد و دلگرم باشید که فعالیتتان مورد عنایت خداست.

در ابتدای این دیدار نیز سردار کاظم مجتبایی فرمانده انتظامی استان قم ضمن ارائه گزارشی اظهارکرد: نیروی انتظامی در امتداد خوف و رجا حرکت می کند اگر عملکردش درست و منطبق بر موازین دینی، آیین اسلامی و اخلاقی باشد و مدل رفتارش نیز بر علم، معرفت و قانون استوار باشد برای جامعه امید بخش است و می تواند امنیت تولید کند تا مردم در آرامش و آسایش زندگی کنند.

وی ادامه داد: اگر رفتار پلیس مبتنی بر خود رأیی، نفسانی و بدور از آیین علمی، معرفتی و قانونی باشد ایجاد ناامیدی، ترس و یأس در فضای جامعه می کند.

فرمانده انتظامی استان افزود: سالهاست که کل مجموعه نیروی انتظامی از جمله فرماندهی انتظامی استان قم با بهره گیری از ارزش ها، نمادها و معرفت دینی و همچنین بهره گیری از ظرفیت مراجع توانسته از شرایطی که در گذشته بود به دلیل فاصله گرفتن از رفتارهای خشن و گزنده که مبنای علمی و دینی ندارند روز به روز افق بهتری را برای خودش ترسیم کند.

سردار مجتبایی در ادامه وجود عقیدتی سیاسی و روحانیت در نیروی انتظامی از برکات این نیرو دانست و گفت: با برگزاری کلاس های قرآنی و آموزش های دینی تخلفات کارکنان تا حد قابل قبولی کاهش پیدا کرده و خشونت هایی که قبلاً در نیروی انتظامی متداول بود رخت بسته است، منشاء این مهم انس کارکنان با قرآن کریم و ارتباط با روحانیت است.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به ماه مبارک رمضان، اظهارکرد: برنامه های بسیارخوبی در این ماه برگزار شد کلاس های قرآن، نهج البلاغه و آگاه سازی و امروزه در نیروی انتظامی شرایط بگونه ای است که روز به روز افرادی که با قرآن مأنوسند بیشتر شده و آسایش مردم رقم خورده و منجر به تولید امنیت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز