خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون کارگری استان قم:

باید به پرداخت حقوق و بیمه کارگران توجه شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۲۵۹

فعالیت برخی کارخانجات و کارگاه ها، به محیط زیست استان آسیب می‌رساند. / فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و سخنان ریاست محترم جمهور را در تمامی عرصه های کشور بسیار کارگشا است. / راه پیشرفت کشور، اقتصاد مقاومتی است و حل مشکلات درون خود ما است. / مردم ما آمادگی تحمل شرایط سخت را دارند و به زودی ثمره تلاش و تحمل سختی ها را خواهند دید.

رئیس کمیسیون کارگری استان قم، حل مشکلات کارگران که بیشتر از ناحیه تاخیر در پرداخت حقوق و مسئله بیمه آن‌ها است از مهم‌ترین علل تشکیل جلسات کمسیون کارگری قم دانست و گفت: در کنار حل این مهم، رسیدگی به خواسته‌های کارفرمایان و مالکین کارخانجات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام بنایی در جلسه کمیسیون کارگری استان قم به بررسی مشکلات بخش کارگری استان پرداخت.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم ضمن تأکید بر اهمیت اشتغال، تصریح کرد: فعالیت برخی کارخانجات و کارگاه‌ها، به محیط زیست استان آسیب می‌رساند و تا جایی که امکان دارد باید فعالیت این بخش‌ها به دور از محیط زندگی مردم باشد و در این راستا می‌بایست مطالعات دقیق صورت گیرد و با همفکری کار‌شناسان نسبت به جانمایی کارخانجات اقدام شود.

ریاست کمیسیون کارگری استان قم، فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی و سخنان ریاست محترم جمهور را در تمامی عرصه‌های کشور بسیار کارگشا و دانست و افزود: راه پیشرفت کشور، اقتصاد مقاومتی است و حل مشکلات در درون خود ما می‌باشد. فضای کشور رو به روشنی است و مردم ما آمادگی تحمل شرایط سخت را دارند و به زودی ثمره تلاش و تحمل سختی‌ها را خواهند دید.

حجت الاسلام بنایی با اشاره به اهمیت نیروی کار بومی و تولید داخلی در عینیت بخشیدن به اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: حل مشکلات کارگران که بیشتر از ناحیه تاخیر در پرداخت حقوق و مسئله بیمه آن‌ها است از مهم‌ترین علل تشکیل این جلسات است و در کنار حل این مهم، رسیدگی به خواسته‌های کارفرمایان و مالکین کارخانجات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که استانداری با تمام امکانات در جهت رفع موانع اقدام می‌کند.

نماینده عالی استاندار قم ضمن توجه به ساختار مذهبی و زیارتی استان قم اضافه کرد: باید در استان قم سمت و سوی فعالیت‌ها و کارخانجات مشخص شود که با شرایط اقلیمی و مذهبی قم سازگار باشد و در این زمینه می‌توان به شرکت‌های دانش بنیان و فناور اشاره کرد که می‌توانند از ظرفیت‌های بالقوه استان قم به نحو احسن استفاده نموده و به تولیدات حائز اهمیت و مفیدی دست یابند.

حجت الاسلام بنایی هدایت کار‌ها به سمت بخش خصوصی را بسیار مفید دانست و ایجاد شرایط واگذاری فعالیت‌ها به بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف را شایان توجه دانست و اشاره کرد: با برداشتن اولین قدم مثبت در جهت حل مشکلات، تولید کنندگان و کار آفرینان با انگیزه و رغبت مضاعف به تولید می‌پردازند و این موضوع در روحیه نیروی کار و در نتیجه سلامت عمومی شهر سهم بسزایی دارد.

در پایان معاون سیاسی امنیتی استانداری قم ضمن تشکر از اعضای کمیسیون کارگری استان قم و تلاش‌های آن‌ها در پیگیری و حل مشکلات بخش کارگری استان با اشاره با نزدیکی روز قدس و اهمیت این روز، تمامی سازمان‌ها و ادارات را مؤظف کرد تا در محیط‌های کاری و کارگری در سازمان‌های متبوع خود به تشویق آحاد مردم برای شرکت در این مراسم پر شکوه بپردازند تا حماسه دیگری در استان و در کشور توسط مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی خلق شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز