خبرگزاری کار ایران

تولیت مسجد جمکران:

بد حجاب ها، کام متدینین را در نمازجمعه و راهپیمایی ها تلخ می کنند

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۰۹۶

افرادی که با فیلترینگ و کنترل ماهواره ها مخالفت میکنند، ناآگاه نسبت به هجمه دشمن و یا مغرض هستند / سه وسیله ماهواره، موبایل و اینترنت از عوامل اساسی در تغییر معادلات جامعه است / اساتید و مشاوران ارشاد سرداران، سربازان و سنگربانان این عرصه هستید.

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: به دلیل حضور بیشتر بد حجاب ها در خیابان ها، جو نامطلوبی در جوامع عمومی مثل نمازجمعه و راهپیمایی ها حاکم شده است که این امر کام متدینین را تلخ می کند

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام رحیمیان در جلسه فصلی اساتید و روحانیون واحد ارشاد حلول ماه پرخیر و برکت رمضان را تبریک گفت و از تلاش همه مبلغان و اساتید واحد ارشاد تشکر کرد.

وی با انتقاد از برخی فضاهای اجتماعی کشور، این فضاها را باعثتاثیر گذاری منفی بر مسلمانان دیگر کشورها دانست و افزود: در بسیاری از جمع ها از جمله نماز جمعه، نماز عید فطر و راهپیمایی ها خیل کثیری از زنان با عفاف و حجاب حضور پیدا می کنند، اما به دلیل حضور بیشتر بد حجاب ها در خیابان ها، جو نامطلوبی حاکم شده که این امر کام متدینین را تلخ می کند.

تولیت مسجد مقدس جمکران سه وسیله ماهواره، موبایل و اینترنت را از عوامل اساسی در تغییر معادلات جامعه دانست و خاطر نشان کرد: اگر در هزاره های قبل به ازای هر هزار سال ده درجه تغییر و تحول اجتماعی و فرهنگی رخ می داد در عصر کنونی هر روز و گاهاً هر ساعت به ازای یک پدیده جدیدی که وارد عرصه اجتماع میگردد ۱۰۰۰ سال جامعه تغییر می کند و فاصله بین نسل ها بیشتر می شود.

نماینده ولی فقیه در مسجد مقدس جمکران با انتقاد از افرادی که با فیلترینگ و کنترل ماهواره ها مخالفت میکنند این افراد را ناآگاه نسبت به هجمه دشمن و یا مغرض دانست و تاکید کرد: هم اکنون دشمن با ابزار موبایل تا عمق زندگی خانواده و جامعه وارد شده و به تعبیری اکنون غرب درحال جنگ تن به تن است.

وی خطاب به اساتید و مشاوران واحد ارشاد گفت: شما سرداران، سربازان و سنگربانان این عرصه هستید.

تولیت مسجد مقدس جمکران در ادامه ابراز داشت: انشاالله خدا به ما توفیق دهد تا بفهمیم در چه نقطه عطفی از تاریخ بشریت هستیم و چه مسئولیت سنگینی بر عهده ما هست. باید قدر و جایگاه خود را بشناسیم و موقعیت را با چشم باز ببینیم و با همه وجود و با اخلاص برای خدا تلاش و مجاهدت کنیم که یکی از مهمترین خطوط مقدم مجاهدت امروز جهاد فرهنگی در خاکریز مساجد و پایگاه عظیم تشیع یعنی مسجد مقدس جمکران است.

حجت الاسلام رحیمیان در توصیه ای خواستار افزایش کیفیت و کمیت خدمات واحد ارشاد شد و تاکید کرد: افزایش کیفیت مستلزم کار تخصصی بیشتر است.

وی در ادامه افزود: ما در همه عرصه هایی که دشمن تلاش میکند، باید بتوانیم به نحو احسن نه دفاع بلکه تهاجم کنیم؛ آن ها باید در مقام انفعال از تز بی غیرتی و بی عفتی دفاع کنند، نه آنکه تهاجم کنند و ما دفاع کنیم. دنیای غرب آکنده از پلشتی ها و رذالت ها و خباثت ها است که با بیان واقعیت های آن شیفتگان و فریفتگان غرب از دلبستگی و غرب زدگی خود خجالت خواهند کشید.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به خیل کثیر بانوانی که در این مکان مقدس حضور پیدا می کنند نسبت به ارائه خدمات به این قشر توسط اساتید و مشاوران خواهر تاکید کرد.

وی با تبیین جایگاه نماز به عنوان یک اولویت اصلی عنوان کرد: به اعتقاد من اگر نماز را در جامعه نهادینه کنیم بسیاری از مسائل ما حل خواهد شد.

حجت الاسلام رحیمیان در ادامه گفت: در موضوعاتی که پرسشگری زیاد است در کنار جواب شفاهی، بروشورهایی تهیه و کتاب هایی معرفی شود تا پاسخ و ره توشه کتبی نیز برای مخاطب مهیا گردد که در این صورت واحد ارشاد می تواند منشا برکات وسیع و عمیق برای مخاطبین و خانواده ها باشد.

وی در پایان با ذکر خاطراتی از توجه امام راحل به مسجد مقدس جمکران نسبت به خط مشی برخی افراد مریض که می خواهند بی اعتقادی خود را به پای امام خمینی(رحمة الله علیه) بگذارند و به نام امام، اعتبار این مکان را زیر سوال ببرند هشدار داد و افزود: خط نقاق گاهی میخواهد مردم را نسبت به مسجد مقدس جمکران سست کند اما علیرغم این تلاش ها توجه مردم به این مکان مقدس همواره فزاینده بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز