خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم عنوان کرد:

تنوع محصول آب راهی برای جبران کمبود آب

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۷۷۷

عاقلانه نیست آبی که با صرف هزینه های هنگفت به قم می رسد به طور یک نواخت برای شرب، بهداشت، صنایع، فضای سبز و… توزیع کرد / با عرضه متنوع کیفی آب می توان آب کیفی تری را در حوزه های مرتبط با سلامت انسان در اختیار مصرف کنندگان قرار داد / مراکز علمی و علمیه استان نیز برای آبیاری فضاهای سبز خود از آب خاکستری استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم تنوع محصول آب را راهی مناسب برای جبران کمبود آب دانست و گفت: در حال حاضر در قم چند نوع محصول آب با EC های مختلف از ۳۵۰ تا ۵ هزار میکروموس تولید می شود.

به گزارش ایلنا، عبدالحمید توکلی بینا در همایش کشوری چالش ها و بحران های آب در حوزه دریاچه نمک که در سالن همایش های اتاق بازرگانی قم برگزار شد در سخنانی تنوع محصول را یکی از راهکارهای استفاده بهینه از منابع آبی دانست.

وی با اشاره به تجربه شبکه دوم آب قم خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات ناشی از کمبود آب در قم شرکت آب و فاضلاب استان سال ها است که شبکه دوم آب را اجرا کرده و مورد بهره برداری قرار داده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه تجربه شبکه دوم آب را می توان در کشور توسعه داد، خاطرنشان کرد: این تجربه به عنوان یک ایده موثر در مجامع بین المللی ارائه شده و مورد استقبال و تایید قرار گرفته و به کشورهای کم آب توصیه شده است.

وی با اشاره به هزینه های بسیار زیاد تامین، انتقال و توزیع آب ابراز داشت: عاقلانه نیست آبی که با صرف هزینه های هنگفت به قم می رسد به طور یک نواخت برای شرب، بهداشت، صنایع، فضای سبز و… توزیع کرد.

توکلی بینا یادآور شد: در همین راستا ما در حال حاضر در قم چند نوع محصول آب با کیفیت های مختلف از EC ۳۵۰ تا ۵ هزار میکروموس تولید می کنیم که باید در این زمینه در تمام کشور کار شود.

وی با تاکید بر اینکه ما می توانیم با این روش به بهره وری برسیم گفت: با توجه به اینکه یکی از شاخصه های سیاست های اقتصادی مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد افزایش بهره وری و اصلاح الگوی مصرف است که می توانیم در بخش آب با تنوع محصول در این مسیر حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اصلاح سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: باید در این زمینه آسیب شناسی شود که این مهم در مصرف آب هم تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی همچنین با تاکید بر اینکه آب به شدت با حوزه سلامت گره خوره است، یادآور شد: با عرضه متنوع کیفی آب می توان آب کیفی تری را در حوزه های مرتبط با سلامت انسان در اختیار مصرف کنندگان قرار داد.

توکلی بینا در ادامه بر لزوم مهندسی ارزش در بخش های کشاورزی، اقتصادی، بهداشتی و… تاکید کرد و گفت: در حالیکه با کمبود آب مواجه هستیم باید الگوی کشت در فضای سبز شهری تغییر کند و در صنعت نیز صنایع کم آب بر مجوز استقرار در استان را داشته باشند.

وی پیشنهاد کرد: مراکز علمی و علمیه استان نیز برای آبیاری فضاهای سبز خود از آب خاکستری استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در پایان بر لزوم برنامه ریزی و مدیریت مصرف تاکید کرد و خاطرنشان کرد: همه مردم و مسئولان و دستگاه ها باید در این زمینه گام بردارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز