خبرگزاری کار ایران

معاون نظارت بر بهره برداری آبفار استان قم:

روند شناسایی انشعاب های غیر مجاز استان قم ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۹۲۰

کارگروه پیمایش به منظور کاهش آب بدون درآمد و تأمین آب شرب بهداشتی و پایدار مشترکین تشکیل شد / در مرحله اول پیمایش، ۱۲۸ و در مرحله جدید، تا کنون ۲۸۲ فقره انشعاب غیر مجاز شناسایی شده است.

معاون نظارت بر بهره برداری آبفار(آب و فاضلاب روستایی استان قم) با بیان این که در مرحله نخست طرح پیمایش در فروردین ماه ۹۳، بیش از ۱۲۸ فقره انشعاب غیرمجاز شناسایی شد، گفت: روند شناسایی انشعاب های غیر مجاز استان قم ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، حسین آقابابایی امروز در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح پیمایش گفت: تاکنون در این مرحله ۲۸۲ فقره انشعاب غیرمجاز در بخش های مختلف استان شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۱۴۴مورد برای انجام روند قانونی انشعاب خود به شرکت مراجعه کردند و اکنون پیگیری های قانونی و حقوقی آنها در حال پیگیری است.

معاون نظارت بر بهره برداری آبفار استان قم تصریح کرد: کارگروه پیمایش به منظور کاهش آب بدون درآمد و تأمین آب شرب بهداشتی و پایدار مشترکین تشکیل شده است تا انشعاباتی که در لیست مشترکین شرکت قرار ندارند شناسایی شوند.

آقابابایی در خصوص اهمیت اجرای این طرح گفت: وجود انشعاب های غیراستاندارد، علاوه بر تضییع حقوق مشترکان آب، موجب بروز آلودگی و حوادثو اتفاق‌های زیادی در قسمت انشعاب‌ها و خطوط توزیع شبکه می‌شود.

وی در ادامه میزان شناسایی شده آب های خسارتی انشعابات غیرمجاز را طی مدت مذکور ۶۰هزار مترمکعب اعلام کرد و گفت: باید با برنامه ریزی های مدون بتوان آب شرب بهداشتی و پایداری را برای مشترکین تامین کرد و در این راستا به استانداردهای موجود نزدیک ترشد.

گفتنی است، مرحله نخست طرح پیمایش در فروردین ماه ۹۳ انجام شده است که طی آن ۱۲۸ فقره انشعاب غیرمجاز شناسایی شده است.

همچنین لازم به ذکر است، میزان آب خسارتی انشعابات غیر مجاز در فاز نخست این طرح ۳۰ هزار و ۱۶۲مترمکعب بوده که در دو ماهه نخست امسال بیش از دو برابر افزایش داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز