خبرگزاری کار ایران

با مشارکت سه استان کشور؛

جشنواره ملی سوهان در قم برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۲۰۹

بازدید از این جشنواره در ساعات ۱۶الی۲۳ روزهای ۲۱تا۲۳خرداد امکان پذیر است / در جشنواره ملی سوهان، علاوه بر قم، نمایندگانی از استان های اصفهان و یزد نیز حضور دارند / قدمت سوهان به بیش از یک قرن می رسد / فیلم مستند سوهان در جشنواره ملی سوهان و همچنین شبکه تلویزیونی استان قم پخش خواهد شد.

ایلنا: جشنواره ملی سوهان، با مشارکت سه استان کشور، در شهر قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، روح الله بیطرفان دبیر اجرایی نخستین جشنواره ملی سوهان، پیش از ظهر امروز در نشستی خبری به منظور برگزاری این جشنواره در تاریخ ۲۱ تا ۲۳ خردادماه ۹۳ در قم، اظهار داشت: اولین جشنواره ملی سوهان، ۲۱ تا ۲۳ خردادماه ۹۳، با حضور شرکت ها و واحدهای مختلف تولیدی سوهان، به میزبانی شهر مقدس قم برگزار می شود و بازدید از آن از ساعت ۱۶ الی ۲۳ سه روزه تعیین شده برای عموم مردم امکان پذیر خواهد بود.

وی با بیان این که محل دائمی نمایشگاه بین المللی قم برای برگزاری اولین جشنواره ملی سوهان در نظر گرفته شده است، گفت: استانداری قم، اتحادیه سوهان و شرکت تبلیغاتی آریا پردیس، مجری و برگزار کننده اولین جشنواره ملی سوهان هستند.

دبیر اجرایی جشنواره اولین جشنواره ملی سوهان، خاطرنشان کرد: استان های مختلف ایران و حتی بسیاری از کشورها، به برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های مختلفی که مرتبط با مهمترین محصولات و سوغات آن استان یا شهر باشد، می پردازند، اما متأسفانه قم، با وجود سوغات معروفی مثل سوهان، که قدمت آن به بیش از یک قرن می رسد، تا کنون از برگزاری چنین جشنواره هایی غفلت کرده است.

وی برگزاری نخستین جشنواره ملی سوهان، همزمان با ایام نیمه شعبان را بر اساس سیاست برگزار کنندگان آن دانست و گفت: با توجه به اینکه در ایام ولادت آقا امام زمان(عج) بیش از دو میلیون نفر به عنوان زائر وارد قم می شوند، از این فرصت زمانی استفاده کردیم و تصمیم بر این شد تا جشنواره ملی سوهان، در این ایام برگزار شود تا بلکه افراد بیشتری از اقصی نقاط کشور در این جشنواره حضور پیدا کرده و با قم و سوغات آن بیش از پیش آشنا شوند.

بیطرفان افزود: در تلاش هستیم با برگزاری جشنواره ملی سوهان، استان قم نیز از این ظرفیت برخوردار شده و این شهر و استان بیش از پیش به مردم ایران و دنیا معرفی شود.

وی با بیان این که علاوه بر قم، تولیدکنندگان سوهان از دو استان دیگر کشور نیز در نخستین جشنواره ملی سوهان شرکت می کنند، گفت: در اولین جشنواره ملی سوهان، حدود ۶۰ غرفه از برندهای مختلف شرکت های تولیدی سوهان از استان های قم، اصفهان و یزد، به فعالیت و معرفی محصولات خود خواهند پرداخت.

دبیر اجرایی اولین جشنواره ملی سوهان، در پاسخ به سؤالی در خصوص هدف از برگزاری جشنواره ملی سوهان، گفت: هدف مهم و عمده ما در برگزاری اولین جشنواره سوهان، معرفی بیش از پیش قم به مردم ایران و جهان و علاوه بر آن آشنایی مصرف کنندگان سوهان در سراسر کشور و حتی جهان، با برندهای مختلف سوهان است که خوشبختانه بسیاری از آن ها دارای محبوبیت هستند.

بیطرفان در پایان از ساخت فیلم مستندی با عنوان سوهان خبر داد و گفت: این مستند علاوه بر آن که در افتتاحییه جشنواره ملی سوهان در تاریخ ۲۱ خرداد در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت، در شبکه تلویزیونی استانی مرکز قم یعنی شبکه نور نیز پخش خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز