خبرگزاری کار ایران

/ تکرار / آیت الله استادی در مراسم ارتحال امام(ره) در قم:

رهبری و روح امام(ره) از ایجاد کنندگان اختلاف در کشور راضی نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۸۸۵

کسانی که ادعای حزب اللهی بودن دارند نباید کاری کنند که شاهد اختلاف در کشور باشیم / اگرچه دشمن تلاش می کند، اما دولتی ها هم نباید کاری کنند که مردم به آن ها بی اعتماد شوند / مهمترین عامل پیشرفت امام(ره)، محبوبیت برگرفته از پاکی و اخلاص ایشان بود.

ایلنا: دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور، با بیان این که یکی از سفارشات مهم امام خمینی(ره) این بود که از اختلاف بپرهیزید و با هم باشید تا دشمن خیالات باطلی به خود راه ندهد، گفت: اگر امروز کسانی باشند که دانسته یا ندانسته، اختلافی را در کشور ایجاد کنند، بدانند روح امام خمینی(ره) از این حرکات راضی نیست و رهبری هم راضی نیستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت الله رضا استادی، سه شنبه شب ۱۳ خردادماه ۹۳، در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و با حضور مراجع تقلید و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که در مورد امام خمینی(ره) از جهات مختلف می توان بحثکرد، اظهار داشت: هر کدام از ابعاد شخصیت امام راحل مورد بحثقرار گیرد، هم مفید و هم لازم است.

وی افزود: امام خمینی(ره) دارای ویژگی هایی بودند که اگر هر کدام از آن ویژگی ها در هر سیاستمدار هر کشوری بود، بجا بود که مردم آن کشور و جامعه به او تعظیم و احترام کنند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، آرامش و اطمینان خاطر امام خمینی(ره) را مورد توجه قرار داد و گفت: زمان هایی که بر اساس شرایط، دوستداران امام(ره) نگران ایشان بودند، خود ایشان آرامش خاطری داشت که منشأ آن ایمان حقیقی و اخلاص بود.

وی با بیان این که شجاعت امام خمینی(ره) ریشه در ایمان و اخلاص ایشان داشت، گفت: حضرت امام(رض) خدمات بزرگی به ایران و مکتب تشیع و حتی به همه مسلمین جهان کرد که بر کسی پوشیده نیست و آن دمیدن روح خودباوری و اتکاء به حق و در نتیجه استقلال در مقابل دشمنان است.

آیت الله استادی افزود: ایشان بود که گفت مؤمن باید مستقل و عزیز باشد و در مقابل دشمن نترسد و به آن گفته های خود هم عمل کرد و در نتیجه تحولی بزرگ را در ملت ایران و دیگر ملت های طالب عزت ایجاد کرد.

وی گفت: امام خمینی(ره) مکتب تشیع را نه فقط در سطح جهان اسلام، که در سطح همه دنیا شناساند و این نکته در وصیت نامه سیاسی - الهی ایشان به راحتی قابل مشاهده است.

امام جمعه قم اضافه کرد: در طول تاریخ اسلام، شاید صدها عالم می خواستند به مکتب تشیع و اهل بیت(ع) خدمت کنند، اما یک صدم امام خمینی(ره) هم نتوانستند خدمت کنند، چرا که ایشان مکتب اهل بیت(ع) را به دنیا معرفی کرد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) انسجام و اتحاد بی نظیری در بین ملت ایران ایجاد کرد، گفت: امام خمینی(ره) بیش از هر چیز دیگری می خواست که این نظام آسیب نبیند بلکه می خواست روز به روز این نظام مستحکم تر باشد؛ خودشان هم نقشه راه را روشن کردند و جملات ایشان این قدر روشن است که توضیح نمی خواهد و همه افراد متوجه آن ها می شوند.

آیت الله استادی با بیان این که یکی از سفارشات مهم امام خمینی(ره) این بود که از اختلاف بپرهیزید و با هم باشید تا دشمن خیالات باطلی به خود راه ندهد، گفت: اگر امروز کسانی باشند که دانسته یا ندانسته، اختلافی را در کشور ایجاد کنند، بدانند روح امام خمینی(ره) از این حرکات راضی نیست و رهبری هم راضی نیستند.

وی افزود: امام خمینی(ره) مسئله ولایت فقیه را مطرح کرد و گفت پشتیبان ولایت فقیه باشد تا آسیبی به مملکت شما نرسد؛ قطعا هر چه پیروی مردم بیشتر، توانایی ایشان در مقابل دشمنان بیشتر خود را نشان خواهد داد و خوشبختانه مردم پیرو هستند؛ البته دشمن در این بعد خیلی فعالیت می کند تا قدری از این علاقه را کم کند اما الحمدالله موفق نشده است.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که ما نباید خودمان کاری کنیم که به نظام جمهوری اسلامی و وحدت موجود در آن خدشه ای وارد شود، گفت: تمام کسانی که ادعای حزب اللهی بودن دارند نباید کاری کنند که شاهد اختلاف در کشور باشیم؛ روحانیت در سراسر کشور باید بیشتر مراقب اعمال خود باشند؛ همه روحانیون و همین طور دولتی ها و مدیران کشور بیش از همه وظیفه دارند که مراقب اعمال خود باشند تا بین مردم و نظام، مردم و روحانیت و همین طور مردم و دولت جدایی نیافتد.

وی در ادامه با تأکید بر این که سفارش امام خمینی(ره) رسیدگی همیشگی به مستضعفین است، گفت: دشمنان همواره می خواهند بین مردم و دولت جدایی ایجاد کرده و مردم را نسبت به دولت و نظام بی اعتماد کنند، اما خود دولتی ها هم نباید کاری کنند که مردم به آن ها بی اعتماد شوند؛ همین طور در مورد روحانیت باید گفت اگرچه دشمن همواره سعی می کند بین روحانیت و مردم فاصله ایجاد کند، اما از روحانیت هم نباید اعمالی سر بزند که به این موضوع دامن بزند.

آیت الله استادی تأکید کرد: آن روزی که امام خمینی(ره) حرکت نهضت را شروع کرد، تقریبا کل حوزه با ایشان همراه شد، چرا که از ایشان جز اخلاص ندیده بودند.

وی افزود: مهمترین عامل برای پیشرفت امام خمینی(ره) محبوبیت ایشان بود و محبوبیت ایشان نیز معلول پاکی و اخلاص شان بود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که امام خمینی(ره) هیچ گاه برای خودشان جانشینی تعیین نکرده و این کار را به مردم و خبرگان واگذار کردند اما اشاراتی در این زمینه داشتند، گفت: این که هنوز ۲۴ ساعت از رحلت امام خمینی(ره) نگذشته بود، رهبر معظم انقلاب، جانشین امام خمینی(ره) می شود، عامل مهمش خود امام خمینی(ره) بود؛ اکنون ۲۵ سال از رحلت امام خمینی(ره) می گذرد و همان شجاعت و صلابت در رهبر معظم انقلاب مشاهده می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز