خبرگزاری کار ایران

استاندار قم:

موانع اختصاص درآمد به تجهیز کتابخانه ها برطرف شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۷۳۴

اجرایی شدن این قانون در راستای توسعه ی کتابخانه ها نقش مهمی را ایفا می کند / اختلاف ملی پیش آمده در زمینه ی اختصاص این سهم توسط شهرداری ها، مشکلاتی را در سطح استان ایجاد کرده است.

ایلنا: استاندار قم با اشاره به بروز پاره ای از مشکلات در زمینه ی اختصاص نیم درصد درآمد های شهرداری ها به توسعه و تجهیز کتابخانه ها خواستار تلاش جدی برای رفع موانع و شفاف سازی این مهم در استان شد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام صالحی منش در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان قم که در تالار شهید زین الدین استانداری برگزار شد، با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، قانون اختصاص نیم درصد از درآمد های شهرداری ها به کتابخانه ها را مورد توجه قرار داد و گفت: اجرایی شدن این قانون در راستای توسعه ی کتابخانه ها نقش مهمی را ایفا می کند.

استاندار قم با تقدیر از تلاش های شهرداری قم در پیشبرد مسائل فرهنگی استان به ویژه بحثمهم کتاب و کتابخوانی به مشکلات پیش آمده در زمینه ی اختصاص نیم درصد درآمد شهرداری به کتابخانه ها اشاره و تصریح کرد: اختلاف ملی پیش آمده در زمینه ی اختصاص این سهم توسط شهرداری ها، مشکلاتی را در سطح استان ایجاد کرده است.

حجت الاسلام صالحی منش با تاکید بر ضرورت رفع موانع موجود در مسیر اجرایی شدن این قانون گفت: پرداخت سهم شهرداری ها برای توسعه و ترویج کتابخانه های عمومی در استان قم با توجه به کمبودهای جدی در این بخش بسیار ضروری است.

وی با اشاره به نیاز مالی بخش های فرهنگی، ‌کمبود اعتبارات دولتی را مانعی در این مسیر عنوان و خاطرنشان کرد: باید با اتحاد و همدلی دستگاه های مختلف و استفاده از همه ی ظرفیت ها در زمینه ی رفع موانع دست و پا گیر و توسعه و تجهیز کتابخانه ها گام برداشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز