خبرگزاری کار ایران

امیرآبادی نماینده مردم قم در دیدار با شوکت:

درمان تأمین اجتماعی حق الناس کارگران است و نباید از آن جدا شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۶۴۲

مخالف جدا شدن بحثدرمان از سازمان تأمین اجتماعی و واگذاری آن به وزارت بهداشت هستیم / واگذاری درمان به وزارت بهداشت مخالف اصل ۴۴ قانون اساسی است / فاصله زیاد تعرفه های دولتی و خصوصی در بحثدرمان به ضرر کارگران است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حق درمان سازمان تأمین اجتماعی، از محل پرداخت حق بیمه کارگران تأمین می شود و به عنوان یک حق الناس متعلق به کارگران می باشد، گفت: ما نیز به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، همانند کارگران، مخالف جدا شدن بخش درمان از تأمین اجتماعی هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، در دیدار با اکبر شوکت رئیس هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی ایران و عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی کشور و برخی دیگر از نمایندگان تشکل های کارگری استان قم، که در محل دفتر این نماینده مجلس در قم صورت گرفت، با اشاره به مباحثمطرح شده اخیر در صحن علنی مجلس و برخی از مسئولان وزارت بهداشت مبنی بر جداسازی بخش درمان از سازمان تأمین اجتماعی، اظهار داشت: حق درمان سازمان تأمین اجتماعی، از محل پرداخت حق بیمه کارگران تأمین می شود و به عنوان یک حق الناس متعلق به کارگران می باشد.

وی با بیان این که بنده و برخی از نمایندگان از جمله آقایان محجوب و قاضی پور در طرح های حمایتی از کارگران تلاش لازم را انجام می دهیم، گفت: ما نیز به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، همانند کارگران، مخالف جدا شدن بخش درمان از تأمین اجتماعی و واگذاری آن به وزارت بهداشت هستیم.

شوکت: واگذاری درمان به وزارت بهداشت مخالف اصل ۴۴ قانون اساسی است

در ادامه اکبر شوکت رئیس هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی ایران و عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی کشور، نیز با تأکید بر این که کارگران، مخالف جداسازی درمان از تأمین اجتماعی بوده و آن را حق خود می دانند، گفت: واگذاری بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی به وزارت بهداشت، بر خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی است.

وی افزود: با مطرح شدن این طرح از سوی وزارت بهداشت، این سؤال مطرح می شود که چگونه وزارت بهداشت می تواند، هم مجری بخش درمان و هم ناظر بر عملکرد خود باشد؟ قطعا چنین چیزی نتیجه ای جز فساد در بخش درمان کشور و همچنین وزارت بهداشت نخواهد داشت.

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی ایران، در ادامه سخنان خود یادآور شد: به دلیل فاصله زیادی که بین تعرفه های بخش دولتی و خصوصی در بحثدرمان وجود دارد، درمان کارگران با مشکل مواجه شده، زیرا در بیمه تأمین اجتماعی، ۷۰ درصد از هزینه درمان کارگران بر اساس تعرفه دولتی پرداخت می شود؛ بر همین اساس اگر کارگران به بخش خصوصی، مطب ها، بیمارستان های خصوصی و… مراجعه کنند، به دلیل فاصله زیاد این تعرفه ها با تعرفه های دولتی، پول بیشتری را باید از جیب خود بپردازند؛ بنابر این بهترین روش نزدیک کردن تعرفه های بخش دولتی و خصوصی می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز