خبرگزاری کار ایران

مدیر حوزه علمیه استان قم:

جشنواره علامه حلی قم برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۲۸۶

این جشنواره روز چهارشنبه ساعت ۱۷و ۳۰ برگزار می شود / بعد از سفر مقام معظم به قم، بخش زیادی از امور مدیریتی به حوزه های علمیه کشور واگذار شد / حوزه های علمیه استان قم از ستاد مرکزی حوزه های علمیه کشور جدا شده است.

مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: این جشنواره اعم از حوزه های علمیه برادران و خواهران در روز چهارشنه این هفته ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام احمد فرخ فال در نشست خبری که شامگاه دوشنبه در دارالشفا حوزه علمیه قم برگزار شد، پیرامون برگزاری ششمین جشنواره علامه حلی اظهار داشت: در قم ستاد مرکزی حوزه و مدیریت استانی حوزه علمیه وجود دارد، بنابراین جشنواره علامه حلی ششمین سال را به صورت کشوری در هفته گذشته برگزار کرد، که آثار برگزیدگان و شایستگان تقدیر کشوری در این جشنواره به نمایش گذاشته شد.

وی یادآور شد: بعد از سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۹ به استان قم، بخش زیادی از امور مدیریتی به حوزه های علمیه کشور واگذار شد، شوراهای استانی از علما تشکیل شد و مدیریت های استانی حوزه ها در حوزه ها استقرار یافت و حوزه های علمیه استان قم از ستاد مرکزی حوزه های علمیه کشور جدا شد.

مدیر حوزه علمیه استان قم ابراز کرد: براساس آنچه در آیین نامه جشنواره علامه حلی است، مدیریت های استانی موظف به بررسی آثار در محدوده استانی خود هستند و برگزیدگان و شایستگان تقدیر خود را در یک جشنواره مستقل از جشنواره کشوری اطلاع رسانی و اقدام خواهند کرد.

حجت الاسلام فرخ فال پیرامون برگزاری جشنواره علامه حلی در استان قم گفت: این جشنواره اعم از حوزه های علمیه برادران و خواهران در روز چهارشنه این هفته ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار خواهد شد.

رییس شورای سیاست گذاری جشنواره علامه حلی درقم، افزود: مدیریت حوزه علمیه خواهران و برادران استان قم، در قالب شورای سیاست گذاری ششمین جشنواره علامه حلی همکاری، هم فکری و نشست های متعددی را داشتند و در یک فراخوان در سطح خواهران و برادران کار اخذ این طلاب را عملی کردند.

مدیر حوزه علمیه استان قم خاطر نشان کرد: آثاری که در جشنواره استانی قم اطلاع رسانی خواهد شد، در چهار سطح پایه اول تا سوم خواهران و برادران تحصیلی حوزوی سطح یک، پایه چهارم تا ششم سطح دو، پایه هفتم تا نهم سطح سه و پایه ده و خارج سطح چهار می باشد.

اگر جشنواره علامه حلی برای تمامی سنین بود، طلاب جوان بی انگیزه می شدند

حجت الاسلام حجامی دبیر برگزاری جشنواره علامه حلی قم در این نشست خبری عنوان کرد: جشنواره علامه حلی برای طلاب جوان خواهران و برادران، تا حداکثر سنی ۳۱ سال برگزار شده و آثار برگزیده و قابل تقدیر روز چهارشنبه تقدیر خواهند شد.

وی دلیل این که چرا آثار طلاب بالای ۳۱ را نپذیرفتند، اظهار کرد: اگر از همه طلاب خواهر و برادر در همه سنین آثاری را قبول می کردیم، طلاب جوان برای حضور در سال های آینده انگیزه ای نداشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز