خبرگزاری کار ایران

شهردار قم:

شهرداری قم نمی تواند بودجه مترو را تأمین کند

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۸۷۷

در خصوص منوریل اگر دولت بودجه لازم را اختصاص نداد در مرحله‌ای هستیم که می‌توانیم از برخی راه‌ها آن را تکمیل کنیم / دستگاه حفاری مترو TBM به صورت سه نوبته کار نمی کند.

ایلنا: شهردار قم گفت: در مورد منوریل اگر دولت بودجه لازم را اختصاص نداد در مرحله‌ای هستیم که می‌توانیم از برخی راه‌ها آن را تکمیل کنیم ولی در مورد مترو، قانون دولت را متولی امر قرار داده و شهرداری نمی‌تواند بودجه را تامین کند.

به گزارش ایلنا، محمد دلبری صبح امروز در شصت و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: لایحه مربوط به مترو پیش از عید به شورا ارائه شده و عنوان داشتیم بخشی از طلب ملکی در قالبی غیر نقدی برای پیمانکار مشخص و انجام شود و قیمت‌ها هم بر اساس نظرات گروه کارشناسی سه نفره تعیین شده‌اند.

وی افزود: از اعضای شورا می‌خواهیم وضعیت با در نظر گرفتن شرایط طرف مقابل سنجیده شوند؛ اگر در گذشته بر اساس همین قیمت‌های غیر نقدی توافق می‌کردیم شاید سود بیشتری نصیب شهرداری می‌شد.

شهردار قم با بیان این که پیمانکار در حال حاضر ادعای طلبکاری دارد و ما هم این را قبول داریم عنوان داشت: همه این موارد تا ریال آخر باید حساب شوند و پیمانکار بابت دیرکردها محاسبه‌های مربوطه را انجام می‌دهد بنابراین هرچه زودتر کار صورت بگیرد به نفع شهرداری خواهد بود.

وی ادامه داد: پیرو جلسه‌ای که با مسئولان قرارگاه داشتیم مواردی مورد بررسی قرار گرفت؛ کار مترو پس از عید با مبلغی که از سوی شهرداری پرداخت شده و اوراقی هم که طی سفر معاون بانک مرکزی به قم وعده داده شده ادامه یافته است.

دلبری با اشاره به پیشرفت ۵۰۰ متری حفاری توسط TBM خاطرنشان کرد: البته کار به صورت سه نوبته جریان ندارد ولی روشن بودن دستگاه حفاری موجب امیدواری است؛ در صدد تامین منابع مالی و بودجه لازم برای پیشبرد کار هستیم.

شهردار قم در مورد فاینانس مترو گفت: ابتدا با شرکتی چینی در این زمینه مذاکره آغاز کردیم ولی پس از ورود قرارگاه، شرکت چینی انصراف داد و به همین دلیل فاینانس این مورد به بلوار پیامبر اعظم(ص) منتقل شد و مشکلی حقوقی داشت که درصدد حل آن هستیم؛ تصمیم گرفته شد مشاوری در زمینه حقوق بین‌الملل انتخاب شود که مذاکره در این زمینه هم صورت گرفت و قرارداد به امضا رسید.

وی اضافه کرد: قرار است طی چند روز آینده آنچه واحد حقوقی تایید کرده ترجمه و تحویل شرکت مقابل شود؛ در مورد ال سی ها هم از طریق دو بانک پیگیری لازم صورت گرفته و یکی از بانک‌ها اعلام آمادگی کرده است.

دلبری با بیان اینکه پس از دو ماه از گشایش ال سی، شرکت چینی مبالغ مورد نظر را برای بلوار پیامبر اعظم(ص) واریز خواهد کرد عنوان داشت: برای فاینانس مترو، قرارگاه به دنبال کار آن است.

شهردار قم با اشاره به جلسه‌‌ای که با وزیر نفت برگزار شده است گفت: به وزیر گفتیم می‌توانید یارانه سوخت را به قطار شهری اختصاص دهید که در اجلاس کلان‌ شهرها گفته شد این کار امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: در نهایت دنبال‌ کردن فاینانس را پیشنهاد کردیم و گفتیم پولی که ایران از دیگر کشورها طلب دارد در ابتدا متعلق به شرکت نفت است و وزارت نفت باید در این زمینه کاری انجام دهد.

دلبری با بیان اینکه اصل فاینانس توسط معاونت سرمایه‌گذاری پیگیری می‌شود خاطرنشان کرد: از محل منابع درآمدی نمی‌توانیم مترو را پیش ببریم زیرا این پروژه طبق مصوبه دولت باید بودجه را دریافت کند؛ بودجه‌های کنونی کفاف این امر را نمی‌دهد.

شهردار قم با اشاره به پروژه مونوریل افزود: در این مورد اگر دولت بودجه لازم را اختصاص نداد در مرحله‌ای هستیم که می‌توانیم از برخی راه‌ها آن را تکمیل کنیم ولی در مورد مترو، قانون دولت را متولی امر قرار داده و شهرداری نمی‌تواند بودجه را تامین کند.

وی با بیان اینکه اجماع بر سر این است که تعطیل کردن مترو به صلاح نیست، تصریح کرد: به همین دلیل حتی به یک نوبت شده پروژه را فعال نگاه می‌داریم تا دولت هم برای تامین بودجه اقدامات لازم را انجام دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز