خبرگزاری کار ایران

استاندار قم:

معلم باغبان صبور بوستان دانش است

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۳۲۲

سلام بر معلم که کلام او کلام خدا و پیام او روشنی بخش راه انسانهاست / معلمان، انسان های والایی اند که بیرق علم و دانش به همت بلند آن ها برافراشته است و زمزمه کلام شیرینشان، سیراب کننده عطش دانایی آدمی است.

ایلنا: استاندار قم در پیامی به مناسبت فرارسیدن هفته معلم و گرامیداشت مقام معلم، گفت: معلمی میراثگرانقدر انبیاء و معلمین باغبانان صبور بوستان دانش است.

به گزارش ایلنا، پیام حجت الاسلام صالحی منش استاندار قم، به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

حمد و سپاس خداوند حکیم و دانایی را سزاست که با قلم قدرت خویش، انسان را دانش آموخت تا در پرتو علم آموزی و با ایمان و توکل به ذات لایزال الهی، به سعادت ورستگاری نایل آید و سلام بر معلم که کلام او کلام خدا و پیام او روشنی بخش راه انسانهاست. انسان های والایی که بیرق علم و دانش به همت بلند آن ها برافراشته است و زمزمه کلام شیرینشان، سیراب کننده عطش دانایی آدمی است. معلمی میراثگرانقدر انبیاء و معلمین باغبانان صبور بوستان دانش اند. آنانی که مانند پیامبران الهی، انسان ها را از قعر دریای جهالت به بلندای دانایی رهنمون ساخته و با در هم شکستن بت های جهل و نادانی، راه درست زیستن را به طالبان علم و دانش نشان دادند و در وصف مقام رفیع معلمی همان بس که مولایمان امیر مومنان(ع) فرمودند: «بنده آنم که مرا حرفی آموخت» و شایسته ترین وصفی که رسول رحمت و مهربانی(ص) می فرمایند: «کسی که برای علم از خانه خارج می شود، فرشتگان، بال های خود را زیرپای او می گسترانند و حتی ماهیان دریا برای او طلب آمرزش می کنند»

نامگذاری سالروز شهادت متفکر و اندیشمند بزرگ «استاد شهید مرتضی مطهری» که خود از الگوهای بی بدیل این عرصه مقدس بشمار می روند، بنام نامی روز معلم، فرصت مغتنمی برای قدردانی از زحمات و تلاش های خالصانه سخت کوشان جبهه تعلیم و تربیت و تبیین جایگاه و منزلت والای معلمی در جامعه است.

ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این استاد فرزانه و ارج نهادن به زحمات مجاهدان سنگر علم و دانش، فرارسیدن روز معلم را به همه اساتید ارجمند، معلمین سختکوش و جامعه فرهیخته فرهنگی استان قم تبریک گفته و امیدوارم که به مدد لطف خداوند متعال، توجهات حضرت ولی عصر(عج) و در سایه همت ستودنی تمامی تلاش گران عرصه تعلیم و تربیت در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامیده شده، شاهد رونق بیش از پیش علم آموزی و شکفتن شکوفه های علم و دانایی در این دیار مقدس باشیم.

محمد صادق صالحی منش

استاندار قم

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز