خبرگزاری کار ایران

در همایش بزرگداشت روز ملی شوراها مطرح شد؛

امیرآبادی: به دولت های گذشته ایراد داشتیم

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۸۲۸

در حال بازنگری قانون شوراها در مجلس هستیم / شوراها، پناهگاه مردم و یار و یاور نظام انقلاب اسلامی ایران هستند / همه مراجعات مردم به شوراهاست.

ایلنا: همایش گرامیداشت روز شوراها، با حضور مسئولین استانی و شهری و شوراهای بخش و روستاهای استان قم، پیش از ظهر امروز، در تالار معصومیه استانداری قم، برگزار شد.

به گزاریش خبرنگار ایلنا در قم، احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، در این مراسم در سخنانی، اظهار داشت: بنیاد و سازمان و ارگان هایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شدند، همراه با برکاتی بودند و برکات فراوانی برای انقلاب و نظام داشتند.

وی افزود: از جمله این برکات می توان به بوجود آمدن سپاه، کمیته امداد، بنیاد مسکن، جهاد و… اشاره کرد، و یکی دیگر از آن ها شوراهاست.

امیرآبادی اظهار داشت: شوراها در حقیقت، پناهگاه مردم و یار و یاور نظام انقلاب اسلامی ایران هستند. پناهگاه مردم از این جهت که، همه مراجعات مردم به این شوراهاست، که مراجعه به شوراهای استان، در اولویت دیگر شوراهاست و در حال حاضر ما می بینیم، همه مراجعات روستاییان، به این شوراهاست.

وی خاطر نشان کرد: حرف هایی که روستاییان به شوراها می گویند، شاید در وظایف این عزیزان نباشد، ولی چون مردم به این مسئولین مراجعه می کنند، مسئولین نیز پیگیر کارهای آنان هستند و از مسئولین خواهشمندم در این زمینه شوراها را همراهی کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، از طرفی هم شوراها یار و یاور نظام دانست و ابراز کرد: خیلی از مسائل حاکمیتی را شوراها انجام می دهند. مواردی که طبق گفته های دولت و حاکمیت به آن اشاره شده و باید به شوراها واگذار شود.

وی افزود: ما به دولت های گذشته ایراد داشتیم، چون مسئله رسیدگی امور شوراها و بحثمدیریت شهری و اجرایی را به شوراها واگذار نمی کردند.

امیر آبادی گفت: وقتی به بودجه دولت، در طول سال های گذشته نگاه می کنیم و نگاهی که به بودجه شورا و روستاها داریم، می بینیم یک توان مالی بالایی را برای بودجه شهرداری و دهیاری ها می توانیم ببینیم، در حالی که، در درصد بودجه عمرانی و شهری این قضیه کامل برعکس می باشد.

وی ادامه داد: از ۱۹۶ هزار میلیارد تومان بودجه سال ۹۳، چیزی حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان، بودجه جاری است و نزدیک ۴۰ هزار میلیارد تومان، بودجه عمرانی است، که این بسیار بودجه پایینی می باشد.

امیرآبادی اظهار کرد: عکس این قضیه در شهرداری های کشور، حتی کوچکترین شهرداری ها در اقصی نقاط کشور، بودجه عمرانی بیش از هفتاد درصد و بودجه جاری کمتر از سی درصد می باشد و این جای تقدیر و تشکر دارد و این را به ما می رساند که، هر اندازه ما کار را به مردم بسپاریم، کار بهتر انجام می شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، افزود: در حال بازنگری قانون شوراها در مجلس هستیم و پیش نویس آن را نوشتیم و به کمیسیون شوراها وارد شده است؛ اما واقعیت مطلب این است که در بحثتشکیلات، این ابهام را داریم و باید با اعضای محترم شورای نگهبان جلسه ای برگزار کنیم و مسئله شوراها را در رابطه با امور اجرایی و سلسله مراتبی حل کنیم.

وی در پایان گفت: آفت هایی که شوراها بعضا به آن دچار شدند و باعثشده نتوانند به مردم خدمت کنند، بحثاختلاف در مکان های مختلف است؛ چه بحثاختلاف شورای شهر با شهرداری آن شهر و چه شورای استان با دهیارها. امیدواریم این مسئله مورد توجه مسئولین قرار بگیرد، که انشاالله در بحثشورایی بتوانیم قدم های مثبتی برای شهر و استان برداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز