خبرگزاری کار ایران

هفتمین سالگرد آیت الله فاضل(ره) برگزار شد؛

آیت الله حسینی بوشهری: قدر مراجع تقلید را بدانیم

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۷۶۷

مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی نقش بی بدیلی در تحول در حوزه علمیه داشت / تکریم عالم احترام به خداوند است / شاگردان مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی منشا تحولات هستند / نباید از فرصت نشر علوم اهل بیت(ع) غافل شویم.

ایلنا: مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: امروزه با مرور آثار بزرگ و نفس الهی ایت الله العظمی فاضل پی به ارزش و قدر ایشان می بریم؛ اما درس بزرگ این است که قدر مراجع بزرگی که امروز در حوزه داریم را بدانیم و تا از وجودشان در بین خود بهره مند هستیم باید قدردان حضورشان باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری شب گذشته در مراسم هفتمین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره) که با حضور شخصیت های برجسته حوزوی و سیاسی در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: آیت الله العظمی فاضل(ره) لنکرانی یکی از نمونه های کامل علمای ربانی بود؛ نابغه ای که در بیت علم و فضیلت رشد کرد و در ۱۹سالگی در درس خارج آیت الله العظمی بروجردی حاضر شد و در ۲۴سالگی تقریرات درس ها را به خدمت استاد برد.

وی افزود: عمر پربرکت این عالم بزرگ بود که از وی ده ها جلد کتاب به جای مانده است؛ کتاب حج ایشان بهترین کتاب فقهی و علمی در این زمینه است؛ شرح ایشان بر تحریر الوسیله امام راحل یکی از شاهکارهای علمی است.

مدیر حوزه های علمیه با ذکر این مطلب که مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) میراثماندگار این عالم بزرگ است، تصریح کرد: این مرکز با هدایت و مدیریت یادگار این مرجع بزرگ در حوزه علمیه شیعه می درخشد.

وی گفت: مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی در عرصه تعلیم و تعلم نمونه بودند؛ مرحوم آیت الله العظمی بروجردی ایشان رادر سن بیست سالگی یکی از مجتهدان حوزه برشمرد وآینده درخشان ایشان را به همه نوید داد؛ ایشان در تحول حوزه نقشی بی بدیل و ماندگار داشتند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: امروزه شاگردان ایشان در سراسر دنیا منشا تحولات علمی و فرهنگی هستند و شاگردان ایشان امروزه در علوم مختلف حوزوی تاثیرگذار و نقش آفرین می باشند؛ ایشان عمری پربرکت داشت و این برکت در عرصه های مختلف متجلی بود.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: نقش ایشان در اداره حوزه های علمیه پس از انقلاب اسلامی و در روزهای سخت آغازین انقلاب به سبب ولایت پذیری و تبعیت از امر امام راحل و تحول در حوزه و تحویل این گنجینه ارزشمند به نظام و جهان اسلام، از ثمرات ماندگار ایشان بوده است.

مدیر حوزه های علیمه با بیان این که آیت الله العظمی فاضل لنکرانی در تحول حوزه نقشی بی بدیل و ماندگار داشتند گفت: نقش ایشان در اداره حوزه های علمیه پس از انقلاب اسلامی به سبب ولایت پذیری که داشتند ماندگار است.

وی گفت: ایشان حضوری پربرکت در جامعه مدرسین حوزه داشتند و در تحولات سیاسی نقشی بسیار تاثیرگذار ایفا کردند؛ مرحوم فاضل لنکرانی الگوی طلاب است و طلاب باید با درس گرفتن از زندگانی علمای بزرگ حوزه، مسیر بندگی خدا همراه با علم و فقاهت را طی کنند..

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: برای رشد معنوی و رسیدن به کمال به عناصری از جمله علم، ایمان و اخلاص و عمل نیک نیاز است که هر انسانی برای رسیدن به کمال نیازمند این عناصر است؛ در خصوص فضیلت علم همین بس که پیامبر فرمودند که نگاه به چهره عالم برای تو بهتر از اعتکاف یک ساله در کنار بیت الله الحرام است؛ زیرا کسی که با علما ارتباط پیدا کند یک جامعه و حتی بعد از خود را اصلاح می کند ولی شخصی که اعتکاف می کند در نهایت تنها خود را نجات خواهد داد.

معاون جامعه مدرسین بیان داشت: خداوند ۸۰بار و یا بیشتر به علم و مشتقات علم در قرآن اشاره کرده است؛ حضرت زهرا(س) فرمودند که پیامبر(ص) فرمودند که علما در قیامت با لباس های فاخر محشور می شوند و هر کسی به اندازه علم وتلاشی که برای ارشاد مردم گرفت تکریم می شود.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: پیامبر(ص) فرمودند کسی که عالمی را تکریم کرد، مرا تکریم کرده است و کسی که مرا تکریم کند به خدا احترام کرده است؛ خداترسی در کنار علم مهمترین عامل برای رسیدن به سعادت است؛ زیرا علمی که خداترسی در کنارش نباشد سودمند نخواهد بود.

وی گفت: خداترسان واقعی مراجع عظام تقلید و علمای بزرگ هستند که هیچگاه بدون در نظرگرفتن خدا حکمی نمی دهند و هیچ گاه میل خود را به میل الهی ترجیح نمی دهند؛ علمای ما همیشه یک تابلو بزرگ الهی را در مقابل خود دارند و می دانند که خط قرمز آنها در این مسیر چیست.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: طلاب در این عرصه و زمان وظیفه بسیار خطیری به عهده دارند و باید از هر فرصتی برای نشر علم استفاده کنند؛ امروز می توان در خانه نشست و علوم اهل بیت(ع) را به دورترین نقاط عالم رساند و طلاب ودین داران نباید از هیچ فرصتی در این رابطه به راحتی درگذرند.

وی در پایان تصریح کرد: امروزه با مرور آثار بزرگ و نفس الهی ایت الله العظمی فاضل پی به ارزش و قدر ایشان می بریم؛ اما درس بزرگ این است که قدر مراجع بزرگی که امروز در حوزه داریم را بدانیم و تا از وجودشان در بین خود بهره مند هستیم باید قدردان حضورشان باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز