خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:

بیش از ۵۰ درصد کل کفش های کشور در قم تولید می شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۵۶

حدود ۵۰ هزار کارگر در ۲۴۷۱ واحد صنعتی فعال در قم فعالیت دارند / با تکمیل ۱۷۷۰ واحد صنعتی در حال ساخت در قم، بیش از ۴۵ هزار نفر دیگر در این استان مشغول به کار می شوند.

ایلنا: رئیس سازمان صنعت، ‌ معدن و تجارت استان قم، از تولید بیش از ۵۰ درصد کفش های کشور که به صورت صنعتی تولید می شود، در واحدهای صنعتی استان قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، ‌ یونس عالی پور عصر امروز یکشنبه ۴ اسفندماه در دیدار با آیت الله العظمی موسوی اردبیلی که در دفتر این مرجع تقلید در قم صورت گرفت، با بیان این که در حال حاضر حدود ۲۴۷۱ واحد صنعتی فعال و دارای پروانه بهره برداری در استان قم فعال هستند، اظهار داشت: در این تعداد واحد صنعتی فعال در نقاط مختلف استان قم، ‌ حدود ۴۹۸۷۴ کارگر مشغول به کار هستند.

وی در تشریح تولیدات واحدهای فعال صنعتی حال حاضر استان قم، گفت: الیاف مصنوعی، کیف، کفش ماشینی، ‌قطعات خودرو، چوب و مبلمان، ‌لوازم خانگی، آجر، سیمان، ‌ لوح فشرده یا همان سی دی و… از جمله تولیدات واحدهای صنعتی فعال در استان قم است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان این که در حال حاضر ۱۷۷۰ واحد صنعتی در حال ساخت در قم وجود دارد، تأکید کرد: با بهره برداری و فعال سازی این واحدهای در حال ساخت، بیش از ۴۵ هزار کارگر دیگر در استان قم مشغول به کار خواهند شد.

وی در تشریح فعالیت های استان قم در حوزه معدن نیز گفت: در حال حاضر چند معدن از جمله معدن منگنز و نارچ در قم فعال بوده و تمرکز ما در بخش معدن در حال حاضر بیشتر روی تولید سنگ های تزئینی است تا به این ترتیب جلوی خام فروشی گرفته شود.

عالی پور در ادامه سخنانش به فعالیت های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در حوزه تنظیم بازار نیز اشاره کرد و گفت: در حاض حاضر بیش از ۳۳ هزار کاسب در قم فعال هستند که از این تعداد، ۳۰هزار دارای پروانه کسب قانونی و حدود ۳هزار نفر بدون پروانه کسب فعالیت دارند.

وی افزود: با توجه به زائر پذیر بودن شهر قم، همیشه در این فکر هستیم که بیش از نیاز پیش بینی شده در اقلام مختلف مورد استفاده مردم، ذخیره داشته باشیم و بر این اساس همواره به ذخیره بیش از مورد نیاز گندم، ‌ آرد و غلات دیگر اهتمام داریم.

رئیس سازمان صنعت، ‌ معدن و تجارت استان قم، با بیان این که در حال حاضر تولیدات واحدهای صنعتی فعال قم، به بیش از ۷۶ کشور دنیا صادر می شود، ‌ خاطرنشان کرد: ‌ زمانی تنها صادرات صنعتی قم، فرش بود اما اکنون اقلام مختلفی از قم به نقاط مختلف دنیا صادر می شود؛ ‌ علاوه بر این صاحبان صنایع استان قم در نمایشگاه های مختلف صنعتی در کشورهای مختلف شرکت کرده که آخرین مورد آن نمایشگاهی در کشور مالزی بود.

وی یادآور شد: صنعت کفش قم در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته به گونه ای که این استان، به تنهایی بیش از ۵۰ درصد کفش های ماشینی کشور را تولید و به مردم عرضه می کند.

عالی پور با بیان این که بیش از ۴هزار درودگر در قم فعالیت دارند، گفت: در تلاشیم تا کوره های آجر پزی قم که معمولا در ورودی های شهر هستند را به نقاط بیرون شهر منتقل کنیم و بر همین اساس دیگر اجازه طرح جدید در این خصوص داده نشده و واحدهای کنونی نیز برای انتقال به سمت نقاطی چون محمودآباد و جاده اراک به فاصله زیادی از شهر قم هدایت می شوند؛ ‌البته سرعت انجام این کار پایین است، ‌اما رفته رفته این کار انجام خواهد شد.

وی در پایان گفت: بنابر توصیه وزیر صنعت، ‌ معدن و تجارت، ساز و کار بازدید علما و نماینده مراجع تقلید از واحدهای صنعتی فعال در استان قم را فراهم کرده ایم و در این خصوص آمادگی کامل داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز