خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی:

ادبیات آمریکا، موجب دوری ایران از آن ها می شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۴۵

جان کری عبد ذلیل اسرائیل است / نشست «ژنو۲» مضحک است، بگذارید مردم سوریه خود تصمیم بگیرند / در توافق هسته ای اگر تهدید نباشد شاید در مسائلی به توافق برسیم.

ایلنا: یکی از مراجع تقلید شیعه در قم، با هشدار به اظهارات اخیر مقامات آمریکایی گفت: تهدیدهای مضحک غربی ها موجب دوری و تنفر بیشتر ملت ایران از آنها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از قم، آیت الله العظمی مکارم شیرازی صبح امروز چهارشنبه(۹بهمن) در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به اظهارات اخیر جان کری وزیرامور خارجه آمریکا و با بیان این که این اظهارات با ادبیاتی گستاخانه گفته شد، اظهارداشت: وزیر خارجه آمریکا با بیانات تنفر آمیز، زشت و پر از تهدیدی که علیه ایران گفت، موجب ناراحتی خیلی ها شده است.

وی با بیان این که وزیرخارجه آمریکا با ادبیات زشت و تنفر آمیزش، موجب شده تا ملت ها از او بدشان بیاید، بیان داشت: انسان تعجب می کند، کسی را وزیر امور خارجه کشوری کردند که بلد نیست صحبت کند.

این مرجع تقلید با بیان این که جان کری، عبد ذلیل اسرائیل شده است، گفت: وزیر خارجه آمریکا در سخنانش می گوید با امضای توافق نامه، اسرائیل و جهان امن شده است، در صورتی که منشأ همه ناامنی های دنیا از جمله مصر، لبنان، سوریه، عراق، پاکستان و افغانستان، آمریکا و اسرائیل است.

وی با اشاره به نشست «ژنو۲» برای پایان دادن به بحران در کشور سوریه، تصریح کرد: شما به جای این که ۳۰کشور را برای تعیین تکلیف سوریه دعوت کنید، اجازه دهید مردم سوریه خود سرنوشت کشورشان را مشخص کنند؛ این کارهای شما مضحک است.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با تشبیه «جان کری» به بچه ای لجوج ابراز کرد: وزیر خارجه آمریکا مانند بچه ای لجوج است که از پدر مادرخود چیزی می‌خواهد و شرط می‌کند اگر ندهید تمام شیشه های خانه را می شکنم؛ او با لجبازی های خود، هر روز، سخن از گزینه های روی میز به میان می آورد.

وی با بیان این که تهدیدهای مضحک غربیان موجب دوری و تنفر ملت ایران می شود، تاکید کرد: ادبیات مورد استفاده آمریکایی ها، موجب دور شدن ما از شما می شود؛ شما از سویی می خواهید به ما نزدیک بشوید؛ اگر مختصر روانشناسی می دانستید، می فهمیدید این ادبیات موجب دوری کشور و ملت ما از شما می شود.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی تصریح کرد: در توافقات هسته ای اگر تهدید نباشد، شاید در عین حفظ کیان، استقلال و عزت در مسائلی به توافق برسیم؛ مشروط بر این که غربی ها با حرفهای شان موجب جدایی بیشتر نشوند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با بیان روایت " مَنِ اتَّقىَ اللهَ یُتَّقى، وَمَنْ أطاعَ اللّهَ یُطاعُ، وَ مَنْ أطاعَ الْخالِقَ لَمْ یُبالِ سَخَطَ الْمَخْلُوقینَ، وَمَنْ أسْخَطَ الْخالِقَ فَقَمِنٌ أنْ یَحِلَّ بِهِ سَخَطُ الْمَخْلُوقینَ " اظهار داشت: امام هادی(ع) می فرماید؛ کسى که تقوى الهى را رعایت نماید و مطیع احکام و مقرّرات الهى باشد، دیگران مطیع او مى شوند و هر شخصى که اطاعت از خالق نماید، باکى از دشمنى و عداوت انسان ها نخواهد داشت؛ و چنانچه خداى متعال را با معصیت و نافرمانى خود به غضب درآورد، پس سزاوار است مورد خشم و دشمنى انسان ها قرار گیرد. کسی که تقوای الهی را حفظ کند خداوند او را حفظ خواهد کرد و اگر اطاعت خداوند را داشتنه باشد، محبوب خواهد بود.

به گزارش حوزه، وی افزود: کسانی که مومن، درستکار و پاکدامن باشند، در بین مردم محبوبیت پیدا خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز