خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کمیته امداد استان قم:

کمیته همیاری و تشکل های مردمی استان قم فعال شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۹۷

این کمیته با مشارکت دستگاه ها و نهادهای مختلف استان قم ایجاد شده است / این کمیته در ایام دهه فجر در استان قم فعال است / ارائه خدمات به محرومین در اولویت کارهای این کمیته می باشد.

ایلنا: مدیر کل کمیته امداد استان قم، برنامه های کمیته تازه تأسیس همیاری و تشکل های مردمی استان قم در دهه فجر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، عبدالله جلالی مدیر کل کمیته امداد استان قم، در نشستی خبری به مناسبت آغاز دهه مبارکه فجر، از تشکیل کمیته همیاری و تشکل های مردمی ستاد دهه فجر استان قم با مشارکت دستگاه های و نهادهای مختلف استان قم خبر داد و گفت: اعضای این کمیته را نهادهایی چون کمیته امداد امام خمینی(ره)، هلال احمر، سازمان بازنشستگی، سازمان بهزیستی، سازمان تأمین اجتماعی، بنیاد مستضعفان، مجمع خیرین سلامت و… تشکیل می دهند.

وی هدف از تشکیل کمیته همیاری و تشکل های مردمی ستاد دهه فجر استان قم را بهره مندی محرومین و مستضعفین از خدمات رفاهی و همچنین بهره گیری از خدمات سایر دستگاه های دولتی و غیر دولتی عنوان کرد و گفت: تقویت راهکارهای خدمت رسانی به جامعه هدف از اهداف تشکیل این کمیته می باشد.

مدیر کل کمیته امداد استان قم با بیان این که مشارکت و حضور محرومین و نیازمندان که ولی نعمتان جامعه ما هستند، در مراسمات سالگرد پیروزی انقلاب مورد توجه کمیته همیاری و تشکل های مردمی ستاد دهه فجر استان قم است، گفت: یکی از نقش آفرینان پیروزی انقلاب مستضعفین هستند که امام آن ها را ولی نعمتان جامعه نامیده اند؛ آن ها در حفظ و استمرار پیروزی انقلاب نقش داشته و نقش اساسی را در این انقلاب ایفا کردند و از این رو باید به آن ها توجه کنیم.

وی با بیان این که کمیته همیاری و تشکل های مردمی ستاد دهه فجر استان قم در ایام سالگرد پیروزی انقلاب، ۲۴ برنامه مختلف را برای قشر محروم و مستضعف جامعه پیش بینی کرده است، در تشریح برخی از این برنامه های گفت: حضور فعال و جدی در نواختن زنگ انقلاب، همزمان با ورود حضرت امام(ره) در تاریخ ۱۲ بهمن، صورت می گیرد که این برنامه قرار است در بیت امام خمینی(ره) در قم و حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شود.

جلالی برنامه دیگر کمیته همیاری و ستاد دهه فجر استان قم را اهدای کمک جهیزیه به ۲۰۰ نوعروسی که خانواده های آنان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند، دانست و گفت: جمع کل اعتباری که برای این منظور اختصاص داده شده ۴ میلیارد ریال است که به صورت میانگین به هر نوعروس ۲۰ میلیون ریال اختصاص داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات کمیته همیاری و تشکل های مردمی استان قم در ایام دهه فجر، اهدای وام قرض الحسنه بدون کارمزد به ۳۰۰ نفر از نیازمندان با اعتباری معادل ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال که به طور متوسط به هر فرد در نظر گرفته شده، ۱۵میلیون ریال اختصاص داده شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، گفت: برگزاری کارگاه آموزشی بهداشت حرفه ای و بازاریابی مخصوص خیاطانی که قبلا در جهت خودکفایی به آنان آموزش های لازم را داده ایم، ۱۸ بهمن برگزار می شود.

وی اظهار داشت: سرکشی از خانواده های تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی، حضور در مراکز نگهداری معلولین و سالمندان و ملاقات با برخی از خانواده های شهدای ۸ سال دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه های کمیته همیاری و تشکل های مردمی استان قم در ایام الله دهه مبارکه فجر می باشد.

جلالی تجلیل از هنرمندان فرشباف به جهت تقویت روحیه خودباوری و اشاعه فرهنگ و هنر را برنامه دیگر کمیته همیاری و تشکل های مردمی استان قم در ایام دهه فجر برشمرد و افزود: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی با موضوع حجاب، مهدویت و ولایت فقیه با حضور دانشجویان و طلاب تحت پوشش نیز از برنامه های در نظر گرفته شده در این ایام است.

وی اضافه کرد: برگزاری مسابقه علمی مقاله نویسی با موضوع سبک زندگی در روز ۱۴ بهمن با حضور دانشجویان، دانش آموزان و طلاب تحت حمایت نیز برگزار خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، از اجرای ۵ طرح روستایی با مشارکت بنیاد مسکن استان قم در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: بنیاد مسکن به عنوان یکی از اعضای کمتیه همیاری و تشکل های مردمی ستاد دهه فجر استان قم در این ایام، ۵ طرح روستایی را در روستاهای مختلف استان اجرایی می کند.

وی افزود: همزمان با فعالیت بنیاد مسکن در این ۵ روستا، کاروان سلامت برای اجرای خدمات درمانی رایگان به این روستاها اعزام خواهد شد و علاوه بر آن توزیع سبد فرهنگی، برگزاری کلاس کوتاه مدت آموزش کمک های اولیه، تست قند خون، تست فشار خون که همه به صورت رایگان انجام می شود، نیز اجرایی خواهد شد.

جلالی در پایان گفت: در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن در نقاط مختلف استان نیز، چادر سلامت برای ارائه خدمات درمانی به راهپیمایان دایر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز