خبرگزاری کار ایران

همزمان با روز ملی اصناف و در مسجد مقدس جمکران صورت گرفت؛

تجدیدعهد هزاران نفری اصناف و بازاریان قم با امام عصر(عج)

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۰۳۷۳

همزمان با فرارسیدن اول تیرماه روز ملی اصناف، هزاران نفر از اصناف، کسبه و بازاریان استان قم در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران گردهم آمدند تا ضمن گرامیداشت روز ملی اصناف، تجدیدعهدی با امام عصر(عج) کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، همایش روز ملی اصناف در استان قم، با حضور هزاران تن از کسبه و بازاریان قم، و با حضور برخی از مسئولان استانی و شهری، در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

در این همایش برخی از مسئولان به سخنرانی پرداختند که از جمله آن ها دکتر امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حمید خرمی رئیس اتاق اصناف استان قم و دکتر اکبر ابدالی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان قم بودند.

در پایان همایش روز ملی اصناف در قم نیز، از ۱۳ نفر از اصناف و بازاریان قم، تحت عنوان کاسب امین و پیشکسوت، تجلیل به عمل آمد.

«امیرآبادی»: اکثر اصناف و بازاریان قم، با انصاف هستند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، گفت: اکثریت اصناف، کسبه و بازاریان استان قم، افرادی با انصاف و متدین هستند و رضایت مردم از ایشان دیده می شود و شاید از همین روست که امروز می بینیم بسیاری از اصناف و بازاریان شهر قم و این استان، افرادی با آبرو و دارای جایگاه محترم در نزد عموم مردم هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، احمد امیرآبادی فراهانی، در همایش روز ملی اصناف که با حضور چند هزار نفری اصناف و بازاریان استان قم، در محل شبستان کربلا مسجد جمکران برگزار شد، ضمن تبریک روز ملی اصناف به همه بازاریان استان قم اظهار داشت: اکثریت اصناف، کسبه و بازاریان استان قم، افرادی با انصاف و متدین هستند و رضایت مردم از ایشان دیده می شود.

تجدیدعهد هزاران نفری اصناف و بازاریان قم با امام عصر(عج)

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و برخی روایات معصومین(ع) در تکریم کاسب و بازاریان به عنوان کسانی که در کسب روزی حلال تلاش کرده و انصاف را رعایت می کنند، گفت: کسی که با مردم با انصاف برخورد کند خدا به او عزت می دهد و شاید از همین روست که امروز می بینیم بسیاری از اصناف و بازاریان شهر قم و این استان، افرادی با آبرو و دارای جایگاه محترم در نزد عموم مردم هستند.

امیرآبادی در ادامه سخنان خود ضمن تمجید از اقدام اصناف و بازاریان استان قم برای برگزاری همایش روز ملی اصناف در مسجد مقدس جمکران و تجدیدعهد با امام عصر(عج)، گفت: این ابتکار و این اقدام بسیار ارزشمند است، چرا که عطر معنوی این مکان مقدس که بنام امام زمان(عج) نامگذاری شده است کمک می کند تا همه ما آدم های خوب تری باشیم و با مردم با انصاف و درستی بهتر و بیشتری رفتار کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، خطاب به اصناف و بازاریان قمی شرکت کننده در همایش روز ملی اصناف، گفت: شما کاسبان و بازاریان محترم قم، باید بدانید که در شهری کاسبی می کنید و کسب و کار دارید که غیر از وجود امامزادگان متعدد در این شهر که برخی از ایشان هم واجب التعظیم هستند، دو مرکز نورانی حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، محل رجوع بسیاری از شیعیان ایران و جهان است و به همین واسطه بسیاری از زائراان و مجاوران این مکان های مقدس، برای خریدهای خود به شما کسبه و بازاریان و اصناف مراجعه می کنند و بنابراین شما محل رجوع مستقیم زائران حرم های اهل بیت(ع) هستید؛ همین مهم جایگاه مهم اصناف و بازاریان قم را نشان میدهد، چرا که برخورد خوب شما بعنوان کسبه و بازاریان، قطعا در نگاه مثبت یا منفی زائران به شهر قم تأثیری غیرقابل انکار دارد. 

«حمید خرمی»: اصناف قم در موضوع «رشد تولید» کوشا هستند

رئیس اتاق اصناف استان قم، با بیان این که رشد تولید و آرامش نسبی که در فرآیندهای تولید و بازار داریم، مرهون فداکاری همین خانواده بزرگ اصناف و بازاریان است، گفت: اصناف مختلف و بازاریان، برای تحقق اوامر رهبر انقلاب، در جهش تولید که نیاز اصلی کشور است، کوشا هستند.

تجدیدعهد هزاران نفری اصناف و بازاریان قم با امام عصر(عج)

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، «حمید خرمی» رئیس اتاق اصناف استان قم، در همایش روز ملی اصناف که با حضور چند هزار نفری اصناف و بازاریان استان قم و برخی از مسئولان از جمله امیرآبادی نماینده مجلس و در محل شبستان کربلا مسجد جمکران برگزار شد، ضمن تبریک روز ملی اصناف اظهار داشت: اصناف و بازاریان، میراث دار نسلی متدیّن و انقلابی‌اند که در شکل گیری نهضت امام خمینی(ره) از سال ۴۲ وارد میدان مبارزه شدند و در شرایطی که آمریکا و نوکرانش در پی تصویب لایحه کاپیتولاسیون بودند، مردانی از بازار و اصناف در کنار حضرت امام(ره) قرار گرفتند و این لایحه ننگین را لغو کردند.

رئیس اتاق اصناف استان قم در ادامه سخنان خود با بیان این که در بحران ها و فتنه‌های سخت پس از پیروزی انقلاب، به ویژه دفاع مقدس، نقش اصناف غیر قابل انکار است، گفت: اینان در پشتیبانی و کمک رسانی به رزمندگان و حمایت‌های مادی و معنوی و حتی حضور در عملیات‌های رزمی و خطوط مقدم از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

وی با بیان این که اصناف، به عنوان یکی از بخش های مهم اقتصاد کشور، نقش بسیار مهمی در توسعه و رشد اقتصادی دارند، گفت: این بخش از اقتصاد، با تولید محصولات و خدمات متنوع، به ارزش‌افزوده کشور کمک کرده و با فراهم کردن فرصت‌های شغلی برای جوانان و بالا بردن سطح درآمد آنها، به توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور کمک می‌کنند.

خرمی یادآور شد: این اصناف بودند که در شرایط سخت کرونا همراه با سایر دستگاه‌های اجرایی، مأموریت انقلابی خود را انجام داده و به مردم آسیب دیده از این ویروس منحوس، کمک‌های معیشتی و درمانی کردند.

وی افزود: در جنگ اقتصادی تحمیل شده از سوی استکبار جهانی، این اصناف بودند که با مشارکت در مواسات و کمک‌های مؤمنانه به اقشار ضعیف جامعه در صف مقدم این جنگ تمام عیار قرار گرفتند.

رئیس اتاق اصناف استان قم تأکید کرد: در جنگ‌های نوین سایبری علیه مردم ایران که بدخواهان درصدد سیاه نمایی و ریشه‌کن کردن ارزش‌های انقلابند، باز هم اصناف متدین و انقلابی هستند که با همان روحیه ایمان، ایثار و شهادت، به رغم گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب، همچنان در میانۀ میدان حاضرند و با بصیرت در هیچ تحصّن و اعتصابی مشارکت نداشته‌اند و برای تحقق اوامر رهبر انقلاب، در جهش تولید که نیاز اصلی کشور است، کوشا هستند.

خرمی خاطرنشان کرد: اصناف قم مفتخرند که با تقدیم بیش از هزار شهید گرانمایه در راه اعتلای انقلاب اسلامی، بیشترین نقش را ایفا نموده اند.

رئیس اتاق اصناف استان قم، با بیان این که حضور فراگیر و چشمگیر اصناف در زمان بروز مشکلات، کمبودها و افزایش قیمتها برای مردم همیشه مایه اطمینان بوده است، گفت: بازاریان همیشه با کار جهادی و انقلابی در تنظیم بازار و تأمین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم علاوه برتلاش همیشگی، رشادت های مضاعف و قابل تقدیری نیز داشته اند و به عنوان صاحب و مالک اصلی انقلاب، در حل مشکلات با مشارکت جدی و فعال سهم مهم و چشمگیری بر عهده دارند.

تجدیدعهد هزاران نفری اصناف و بازاریان قم با امام عصر(عج)

وی گفت: اصناف به عنوان یکی از اقشار مؤمن و فعال در صحنه های اجتماعی ، از پایه های اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بوده و نقش ویژه ای دردفاع مقدس ملت بزرگ ایران داشته و این نقش را کماکان بر عهده دارند و از سوی دیگر همه مردم، اصناف و بازاریان را در همه امور مادی و معنوی منصف می شناسند.

خرمی اظهار داشت: رشد تولید و آرامش نسبی که در فرآیندهای تولید و بازار داریم، مرهون فداکاری همین خانواده بزرگ است که امروزه با استعانت از روح بلند حضرت امام (ره) و هزار شهید والامقام اصناف استان قم، در راستای تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب با جدیت بیشتری در جهت آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمت به مردم ، تلاش خواهندکرد . 

رئیس اتاق اصناف استان قم، در پایان سخنان خود گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، "نخستین لبیک گویان به ندای امام در نهضت اسلامی بازاریان متدین بودند." که این جمله نشان از پیوند عمیق بازاریان با آرمان های انقلاب اسلامی دارد.

ابدالی: ایجاد حدود ۱۲هزار فرصت شغلی در اصناف قم

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان قم با بیان این که به طور کلی حدود ۴۲ هزار واحد صنفی مجوز دار در استان قم فعال است، گفت: فقط در سال گذشته حدود ۱۲ هزار فرصت شغلی در بخش اصناف استان ایجاد شده‌است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، اکبر ابدالی نیز در همایش روز ملی اصناف که با حضور چند هزار نفری اصناف و بازاریان استان قم و برخی از مسئولان از جمله امیرآبادی نماینده مجلس و در محل شبستان کربلا مسجد جمکران برگزار شد، ضمن تبریک روز ملی اصناف اظهار داشت: در سال گذشته و بر اساس تعداد پروانه‌های کسب صادر شده برای واحدهای صنفی، حدود ۱۲ هزار فرصت شغلی در بخش اصناف استان ایجاد شده‌است.

تجدیدعهد هزاران نفری اصناف و بازاریان قم با امام عصر(عج)

وی افزود: می توان گفت که درحال حاضر، به طور کلی حدود ۴۲ هزار واحد صنفی مجوز دار در استان قم فعال است، که بالای ۵۰ درصد آن در حوزه توزیعی و خدماتی و همچنین حدود ۱۷ هزار مورد هم در بخش تولیدی و خدمات فنی به فعالیت می‌پردازند.

مدیرکل صمت استان قم با بیان این که تعداد شاغلین اصناف به صورت برآوردی محاسبه شده و به ازای هر پروانه کسب ۲.۵ نفر شغل میانگین کشوری است، گفت: میزان سرمایه‌گذاری در بخش اصناف نیز به‌صورت برآوردی به ازای هر واحد صنفی یکهزار میلیون ریال درنظر گرفته می‌شود.

ابدالی گفت: همچنین در سال‌ گذشته و برای حمایت از فعالیت اصناف استان با همکاری بانک‌های عامل، تسهیلات متنوعی به متقاضیان در این بخش پرداخت شد که در این رابطه می‌توان به تسهیلات اعتبارات رونق تولید، بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه،‌ تسهیلات مشاغل خانگی و ایجاد اشتغال پایدار روستایی اشاره کرد.

*دیگر مهیمانان

خاطرنشان می شود به غیر از دکتر امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس، دکتر ابدالی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان قم و حمید خرمی رئیس اتاق اصناف قم که به ایراد سخنرانی پرداختند، از دیگر مسئولان حاضر در همایش روز ملی اصناف در مسجد مقدس جمکران قم می توان به حضور سعادتمند رئیس شورای استان قم، حجت الاسلام و المسلمین مردان پور معاونت تبلیغ حوزه های علمیه، دکتر کاویانی مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم، سرهنگ حسن پور فرمانده بسیج اصناف استان قم، سرهنگ حق شناس معاونت سپاه استان قم و .... و همچنین رؤسای اتحادیه های صنفی استان قم اشاره کرد.

تجدیدعهد هزاران نفری اصناف و بازاریان قم با امام عصر(عج)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز