خبرگزاری کار ایران

با حضور علما و اقشار مختلف مردم؛

مراسم ترحیم آیت الله صافی گلپایگانی در قم از سوی رهبر انقلاب برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۵۶۹

با حضور علما و اقشار مختلف مردم، مراسم ترحیم آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در شهر قم، از سوی رهبر معظم انقلاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، مراسم ارتحال آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی(ره)، چهارشنبه شب و به همت رهبر معظم انقلاب اسلامی، در مسجد بزرگ امام حسن عسکری(ع) شهر قم برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، مراجع تقلید، علما و شخصیت های مختلف در کنار اقشار مختلف مردم حضور داشتند و حجت الاسلام و المسلمین رفیعی هم به ایراد سخنرانی پرداخت.

حضرات آیات نوری همدانی، گرامی و جوادی آملی، و آیات بوشهری، علوی بروجردی، فاضل لنکرانی، مقتدایی و ... در این مراسم حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی در این مراسم ضمن بر شمردن ابعاد مختلف شخصیتی مرحوم آیت الله صافی، گفت: ایشان ساده زیست بودند و جامعیت داشتند؛ صراحت لهجه داشتن و دفاع از نظام و اهل بیت(ع) و همچنین آزاد منشی و شجاعت از ویژگی های برجسته ایشان بود.

وی خاطرنشان کرد: ایشان به شدت در ارتباط با حفظ تراث شیعی حساس بودند و اگر از سوی هر فردی خدشه ای به جایگاه اهل بیت(ع) وارد می شد، وارد میدان می شدند و با صراحت لهجه برخورد می کردند و در این زمینه تعارف نداشتند.

استاد رفیعی خاطرنشان کرد: ایشان به شدت طرفدار تفکیک جنسیتی در محیط دانشگاه ها بود و همواره این مطالبه را از دولت ها داشتند؛ امیدواریم دولت جدید این خواست ایشان را عملی کند.

وی با بیان این که مرحوم آیت الله صافی با عرفان های نوظهور مخالف بودند اما از اصل عرفان امام خمینی(ره) پیروی می کردند، گفت: ایشان مرید، همراه و یار امام راحل بودند.

سخنران این مراسم گفت: ایشان طرفدار نظام جمهوری اسلامی بود و در تمام انتخابات ها شرکت می کرد و در عین حال به مسئولانی که خدمتشان می رفتند تذکرات لازم را می دادند؛ رهبر معظم انقلاب هم در پیام شان، فرمودند که ایشان گاهی در مسائل به من مشورت و تذکر می دادند.

مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی سه شنبه 12بهمن1400 در سن 103سالگی به ملکوت اعلی پیوستند و قرار است پیکر ایشان که چهارشنبه 13بهمن1400 در شهر قم تشییع شد، به کشور عراق منتقل تا در جوار حرم امام حسین(ع) در شهر کربلا خاکسپاری شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز