خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با خبرنگاران مطرح شد؛

برگزاری اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌اللملی شعر اشراق در قم + جزئیات

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۳۲۴

دبیر پنجمین جشنواره بین المللی شعر حوزه (اشراق) با اشاره به ارسال ۲ هزار و ۶۹۳ اثر به دبیرخانه این جشنواره گفت: ۲۵۰ اثر متعلق به طلبه‌های جامعه المصطفی‌العالمیه و به زبان‌های عربی، اردو، پشتو، آذری و ترکی استانبولی است.

به گزارش ایلنا از قم، حجت الاسلام سید محمد شفیعی دبیر پنجمین جشنواره شعر حوزه (اشراق)، صبح امروز در نشست خبری اختتامیه این جشنواره با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، گفت: هنر زبان تفاهم عمومی جامعه بشری است؛ از گذشته‌ها هر تمدنی که قصد داشته خود را در دل جامعه تثبیت نماید از هنر بهره گرفته است.

وی افزود: اگر بناست حوزه‌های علمیه اندیشه دینی شیعی را در جامعه نهادینه کنند می‌بایست از ابزار هنر استفاده نمایند.

حجت الاسلام شفیعی خاطرنشان کرد: جشنواره شعر اشراق با هدف پررنگ‌تر کردن جریان شعر در حوزه‌های علمیه و ارائه آثار شاعران حوزوی به مخاطبین ادبیات راه اندازی شده است.

وی جشنواره شعر حوزه را دارای برنامه‌های متنوعی در استان‌های مختلف اعلام کرد و گفت: مخاطب هدف ما، مخاطب رسانه‌ای ما بوده است و فراخوان جشنواره از این طریق ارائه شد.

دبیر پنجمین جشنواره شعر حوزه تصریح کرد: در دوره پنجم این جشنواره ۸۵۰ هنرمند ثبت اثر داشته اند و این عدد رشد بیش از دو برابری تعداد آثار دریافتی را به ما اعلام می‌دارد.

وی با اشاره به افزایش اشتیاق به هنر در حوزه‌های علمیه افزود: علی رغم محدودیت‌های مرتبط با شیوع کرونا تعداد شرکت کننده ها در جشنواره هنری شعر حوزه دو و نیم برابر افزایش داشته است.

حجت الاسلام شفیعی بیان داشت: در هفته گذشته داوران به جمع بندی نتایج جشنواره پرداختند و در روز چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ مراسم اختتامیه و برنامه تقدیر از برگزیدگان جشنواره شعر حوزه را خواهیم داشت.

*آمار تفکیک شده آثار

همچنین سید علی نقیب دبیر اجرایی پنجمین جشنواره بین المللی شعر حوزه (اشراق) در این نشست خبری، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت: پروسه جشنواره شعر اشراق یک فرآیند یک ساله بود که در طول آن روند سنگینی در شهرهای مختلف طی کرد.

وی افزود: در پنجمین جشنواره شعر حوزه تعداد افراد شرکت کننده با رشد دو و نیم برابری به ۸۵۰ نفر رسید؛ البته تعداد آثار دریافتی ۲۶۹۳ اثر بوده است.

نقیب خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که افراد شرکت کننده و حتی افرادی که علاقمند به حوزه شعر هستند را مورد شناسایی و پرورش قرار دهیم تا بتوانند در این عرصه به تولید آثار فاخر بپردازند.

وی تعداد آثار دریافتی را در حد مطلوب دانست و گفت: علی رغم اینکه جشنواره شعر اشراق مختص طلاب است اما تعداد آثار دریافتی آن

دبیر اجرایی پنجمین جشنواره شعر حوزه (اشراق) تصریح کرد: مراسم اختتامیه در روز چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۸ الی ۲۰، در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس این دفتر برگزار خواهد شد.

نقیب اظهار کرد: در ویژه نامه جشنواره پرونده‌ای خاص با موضوع حضور خواهران خواهیم داشت؛ در این دوره قریب به ۲۰۰ نفر از شرکت کنندگان را خواهران طلبه تشکیل می‌دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه از طریق صفحه مجازی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی در آپارات نیز به صورت زنده پخش خواهد شد.

پایان پیام

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز