خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت دخیل العباس قم خبر داد؛

راهپیمایی کاروان نمادین اسرای کربلا در قم با ۲هزار هنرور/ خیابان امام قم از ساعت ۱۰صبح بسته می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۵۵۵

راهپیمایی کاروان نمادین اسرای کربلا در قم با حضور ۲هزار هنرور از شهرهای مختلف ایران، فردا ظهر در قم انجام خواهد شد و به همین منظور خیابان امام قم از ساعت ۱۰ صبح بسته می شود.

به گزارش ایلنا از قم، احمد فتحی رئیس هیئت دخیل العباس قم، عصر امروز (چهارشنبه ۳شهریور۱۴۰۰) در نشست خبری برپایی راهپیمایی کاروان نمادین اسرای کربلا در شهر قم، اظهار داشت: این کاروان از بیست سال گذشته تا کنون به غیر از سال گذشته که به دلیل شیوع کرونا و عدم آشنایی مردم برای چگونگی روبرو شدن با این ویروس برگزار نشد، هر ساله در یکی از روزهای میان عاشورا و اربعین حسینی برگزار می شود.

رئیس هیئت دخیل العباس قم، گفت: کاروان نمادین اسرای کربلا در شهر قم از ساعت ۱۳ ظهر فردا پنجشنبه ۴شهریورماه از نبش خیابان تولیدارو در خیابان امام قم آغاز و به سمت حرم حضرت معصومه(س) حرکت می کند و به همین دلیل خیابان امام قم از ساعت ۱۰ صبح بسته خواهد شد.

وی اضافه کرد: در برپایی کاروان نمادین اسرای کربلا در شهر قم، امسال حدود ۲هزار هنرور از استانها و شهرهای مختلف ایران اعم از شیراز، اصفهان، اراک، قزوین، قم و … شرکت خواهند داشت.

رئیس هیئت دخیل العباس با بیان این که قرار است در حاشیه حرکت کاروان نمادین اسرای کربلا در شهر قم، از رضا رویگری بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون بابت آثار هنری مرتبط با اهل بیت(ع) تقدیر شود، گفت: تمام هزینه های حرکت کاروان نمادین اسرای کربلا در شهر قم، از صفر تا صد توسط هیئت دخیل العباس قم تأمین شده و برای آن حتی یک ریال از هیچ نهاد و ارگانی کمک دریافت نکردیم.

راهپیمایی کاروان نمادین اسرای کربلا در قم با ۲هزار هنرور/ خیابان امام قم از ساعت ۱۰صبح بسته می شود

فتحی با بیان این که حدود ۸۰ رأس شتر و ۶۰ رأس اسب تزئین شده در کاروان نمادین اسرای کربلا در شهر قم به حرکت در خواهند آمد، گفت: تمام این شترها و اسب ها از نوع بسیار خوب و از شهرهای اراک و ساوه تدارک دیده شده اند.

وی با بیان این که در طول برپایی کاروان نمادین اسرای کربلا در شهر قم، مداحان اهل بیت(ع) از جمله سیدرضا تحویلدار و حسین عینی فر به مدیحه سرایی خواهند پرداخت، گفت: مردم می توانند علاوه بر تماشای کاروان نمادین اسرای کربلا، از مراسم سینه زنی هم استفاده کنند.

رئیس هیئت دخیل العباس، با بیان این که تدارکات ویژه ای برای تسهیل کار عکاسان و خبرنگاران دیده ایم، گفت: یک ماشین ویژه حمل عکاسان و خبرنگاران در کنار کاروان پیش بینی شده است که کار ایشان به بهترین شکل ممکن انجام شود و علاوه بر آن کارت های ویژه خبرنگاری مراسم هم تدارک دیده شده است.

وی با بیان این که بیش از ۱۰هزار ماسک بهداشتی رایگان میان مردمی که برای تماشای کاروان نمادین اسرای کربلا در خیابان امام قم حاضر می شوند، توزیع خواهد شد، گفت: همچنین ۱۰هزار پرس غذای گرم برای توزیع بین مردم در این مراسم پیش بینی شده است که البته توزیع آن ها در سه ایستگاه صلواتی و با رعایت فاصله گذاری های اجتماعی انجام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز