خبرگزاری کار ایران

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم مطرح کرد؛

پرداخت ۹۰درصد هزینه‌های درمان ۷۰هزار بیمار بستری توسط تأمین اجتماعی قم

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۵۷۱

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم، گفت: در سال ۹۹، حدود ۷۰ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی در بیمارستان‌های قم پذیرش شدند که ۱۰ هزار تن از آنها در بیمارستان امام رضا(ع) و بقیه در سایر مراکز درمانی بستری شدند و اداره کل تامین اجتماعی ۹۰ درصد از هزینه های درمان آنها را پرداخت کرد.

به گزارش ایلنا از قم، داوود علیمحمدی امروز یکشنبه در نشست خبری هفته تأمین اجتماعی که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: سالانه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه درمان تامین اجتماعی قم است و هر بیمه شده تامین اجتماعی سالانه حدود ۷۰۰ هزار تومان بصورت متوسط برای مباحث درمانی خود استفاده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۷۰ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی در بیمارستان‌های قم پذیرش شدند که ۱۰ هزار تن از آنها در بیمارستان امام رضا(ع) و بقیه در سایر مراکز درمانی بستری شدند و اداره کل تامین اجتماعی ۹۰ درصد از هزینه های درمان آنها را پرداخت کرده‌است.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم گفت: با توجه به اینکه تعداد تخت‌های بیمارستانی قم با بهره‌برداری از طرح‌های جدید به زودی به یکهزار تخت می‌رسد ساخت بیمارستان جدید تامین اجتماعی به صرفه نیست و بهترین راهکار خرید خدمت از وزارت بهداشت برای درمان بیمه شدگان است.

علیمحمدی افزود: حدود ۸۰ درصد از بودجه درمان تامین اجتماعی قم در قالب خرید خدمت از مراکز طرف قرارداد هزینه می‌شود.

وی گفت: رایگان شدن درمان بیماران بالای ۶۵ سال به بالا، درمان رایگان بیماران درشهرهای تابعه فاقد بیمارستان تامین اجتماعی، ۱۳ برابر شدن تجهیزات پزشکی و راه اندازی نسخه الکترونیک از دستاوردهای سال ۹۹ تامین اجتماعی قم است.

وی ابراز کرد: صدور نسخه الکترونیک از ۵ درصد در پایان سال ۹۸ به ۹۸ درصد در پایان سال ۹۹ ارتقا پیدا کرده‌است.

به گفته وی، در استان ۸۵۰ مرکز طرف قرارداد تامین اجتماعی وجود دارد و فعالیت این مراکز از طریق بازرسان اداره کل تامین اجتماعی استان دنبال و رصد می‌شود.

علیمحمدی یادآور شد: هزینه‌های درمان ناباوری به صورت کامل مشمول حمایت‌های بیمه‌ای نمی‌شود اما بخشی از درمان آن با حمایت‌های بیمه‌ای صورت می‌پذیرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی قم اظهار کرد: حذف دفترچه‌های درمانی به معنای گران‌تر شدن دارو در داروخانه‌ها نیست و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف آن را گزارش کنند.

علیمحمدی در مورد کمبود برخی داروهای مورد نیاز در داروخانه‌ها نیز اظهار کرد: ساخت و توزیع اولیه دارو بر عهده وزارت بهداشت است و تحریم‌های خارجی بصورت مقطعی سبب کمبود برخی داروها شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز