خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

دشمنان جمهوری اسلامی به دنبال کاهش مشارکت انتخاباتی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۲۱۳

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی قم با بیان اینکه رسانه‌های استان در تحقق مشارکت حداکثری درانتخابات نقش موثر دارند، گفت: دشمنان به دنبال کاهش مشارکت هستند و این نشان از اهمیت انتخابات در کشور دارد و همه باید تلاش کنیم تا توطئه استکبار جهانی را بار دیگر ناکام بگذاریم.

به گزارش ایلنا از قم، سیدموسی حسینی کاشانی، روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه پیرامون پوشش خبری انتخابات، در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، انتخابات پیش رو را دارای  شرایط خاصی دانست و افزود: همواره دشمنان در حال فعالیت علیه نظام اسلامی هستند به همین دلیل رصد این تحولات و برنامه‌ریزی برای مقابله رسانه‌ای با این نقشه‌های دشمن، ضروری است.

وی بابیان اینکه کسانی که نرفتن به پای صندوق را ترویج می‌کنند به طور قطع دلسوز مردم نیستند گفت: حضور در انتخابات و ثبت مشارکت حداکثری وظیفه‌ای همگانی است و رسانه‌ها در مشارکت حداکثری و شور بخشی به انتخابات نقش موثری دارند.

حسینی کاشانی اظهار داشت: از رسانه‌ها می‌خواهیم با تلاش مضاعف خود همچون گذشته، مانع از تحقق خواست دشمن که همان مشارکت حداقلی است، شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: بسترسازی برای تضارب افکار، شور بخشی به انتخابات، تبیین کاندیدای اصلح با استفاده از رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی  از جمله اقدام‌هایی است که رسانه‌ها در این ایام توان انجام آن را دارند.

وی با بیان اینکه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه ذاتی خود را حمایت از رسانه‌ها می‌داند گفت: رسانه‌ها در انجام وظایف خود آزادند و حمایت از آنها در قم، موجب تحمیل نظر مجموعه اداره کل ارشاد بر روند فعالیت رسانه ها نمی‌شود بلکه حمایت از آنها در چارچوب قانونی همواره مورد تاکید بوده‌است.

وی ادامه داد: حضور فعال خبرنگاران و عکاسان موجب پوشش رسانه‌ای پرشور انتخابات می‌شود و بستر مناسب برای حضور موثر اصحاب رسانه در حوزه های انتخابی قم در روز انتخابات در حال پیگیری است.

جلوگیری از انتشارات و فعالیت نشریه‌های یک شبه و غیرقانونی در ایام انتخابات، رفتار یکسان قانونی با رسانه‌های مختلف، سعه صدر داشتن مسئولان در برابر مطالبه‌گری رسانه‌ها، حمایت بیشتر از مطبوعات ، ارتباط دوسویه میان مسئولان و رسانه ها، انتقاد از ممنوعیت حضور عکاسان در بیوت مراجع در انتخابات دور گذشته به دلیل کرونا، فراهم کردن بستر برای پوشش مناسب عکاسان در روز انتخابات و همچنین ضرورت پیگیری مطالبات اصحاب رسانه از جمله مطالب مطرح شده در این نشست هم اندیشی بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز