خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم:

امروز همه مردم قم به آب سالم و بهداشتی دسترسی دارند/ گشایش ۱۸ طرح آبفای قم دهه فجر

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۸۲۳

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم با بیان این که امروز همه مردم قم به آب سالم و بهداشتی دسترسی دارند، گفت:‌ در راستای شعار جهش تولید، در ایام دهه مبارک فجر ۱۸ طرح با اعتبار ۸۴۰ میلیارد ریال در حوزه آب و فاضلاب استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ایلنا از قم، علی جان صادق پور، در نشستی خبری، با بیان این که افتتاح طرح‌ها و گسترش خدمت‌رسانی به مردم استان در حوزه آب و فاضلاب فعالیتی مستمر است، گفت: اکنون بیش از ۳۷۰ هزار انشعاب آب و ۱۲۶ انشعاب فاضلاب در قم فعال است.

وی افزود: امروز همه مردم قم به آب سالم و بهداشتی دسترسی دارند و کیفیت آب استان به صورت مستمر در آزمایشگاه‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا رضایت شهروندان از خدمات شرکت آب و فاضلاب ارتقا یابد.

وی ادامه داد: تمام خدمات مورد نیاز شهروندان در حوزه آب و فاضلاب از طریق تماس با سامانه ۱۲۲ قابل پیگیری است و درگاه‌های مختلفی برای تعامل مردم با شرکت آبفا استان طراحی شده است تا نیازی به مراجعه حضوری ایشان نباشد.

مدیرعامل شرکت آبفا قم گفت: بیش از ۹۰ درصد تجهیزات مورد نیاز شرکت آبفا قم از محل تولید داخلی تامین می‌شود و این شرکت با همراهی مجموعه‌های علمی توانسته است بخش مهمی از محصولات راهبردی مورد نیاز صنعت آب و فاضلاب کشور را داخلی سازی کرده و از واردات آن جلوگیری کند.

وی بیان کرد: پیشرفت‌ آبفا قم در حوزه نظارت و کنترل تجهیزات بسیار چشمگیر بوده و اکنون امکان رصد همه بخش‌های مورد استفاده در این شرکت به صورت برخط فراهم است.

وی ادامه داد: در همین راستا امروز قم از جمله استان‌های پیشرو کشور در تامین آب پایدار مورد نیاز مردم حتی در زمان پیک تابستان است و تمام پیش‌بینی‌های لازم برای تامین آب مورد نیاز شهروندان در بخش شهری و روستایی استان انجام شده است.

صادق پور گفت: ایجاد بیش از یک‌هزار کیلومتر شبکه،‌ حفر ۱۵۴ حلقه چاه، استفاده از چهار تصفیه خانه آب و پنج تصفیه خانه فاضلاب،‌ بهره گیری از چهار آزمایشگاه تخصصی و توسعه و بازسازی مستمر شبکه‌های آب و فاضلاب استان از جمله اقدامات شرکت آبفا قم در طول سال‌های گذشته است.

وی بیان کرد: رفع مشکل فاضلاب منطقه پردیسان قم و فراهم شدن امکان دسترسی مردم ساکن در پروژه‌های مسکن مهر منطقه به شبکه فاضلاب شهری،‌ آب‌رسانی به مناطق روستایی قم در بخش‌های مختلف و تلاش برای رفع مشکل‌ کمبود آب در برخی از روستاها و همچنین افزایش کیفیت آب مورد استفاده مردم قم در بخش شهری و روستایی از جمله اقدام‌های مهم شرکت آبفا قم در ماه‌های گذشته است که این روند خدمت‌رسانی همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: مردم قم در رعایت استاندارد سرانه مصرف آب همراهی خوبی با مجموعه‌های خدمت‌رسان این بخش دارند و به عنوان نمونه میزان مصرف آب استان در دوران شیوع ویروس کرونا با وجود شرایط خاص این دوران،‌ افزایش چشمگیری نسبت به مدت مشابه سال‌های قبل نداشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز