خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته پژوهش؛

کتاب «جنگ تمام‌عیار اقتصادی و راهکارهای مقابله با آن» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۱۳۸

کتاب «جنگ تمام‌عیار اقتصادی و راهکارهای مقابله با آن» به همت پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) و به نویسندگی محمدمهدی سپهر و همکاران منتشر شد.

به گزارش ایلنا از قم، با توجه به تلاش‌های دشمنان نظام اسلامی به‌منظور، ضربه زدن به پیکره اقتصادی کشور و تلاش برای راه‌اندازی جنگ اقتصادی، لازم بود که ابعاد مختلف این جنگ تمام‌عیار رونمایی و در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

کتاب حاضر، با عنوان «جنگ تمام‌عیار اقتصادی و راهکارهای مقابله با آن» نتیجه ساعت‌ها میز نخبگی بین‌رشته‌ای، مصاحبه و مشاوره‌های متعدد است که به سرپرستی محمدمهدی سپهر و عبدالله نوری گلجائی و دیگر همکاران به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب دارای هشت فصل با عناوین، تعریف جنگ اقتصادی، چرایی جنگ اقتصادی، مدل‌های جنگ اقتصادی، زمینه‌های داخلی تسهیل‌کننده و تأثیرگذار بر جنگ اقتصادی، عوامل، موانع، بسترها و شیوه‌های جنگ اقتصادی، اهداف جنگ اقتصادی (تغییر در رفتار و ساختار جمهوری اسلامی ایران)،  راهکارهای مقابله با جنگ تمام‌عیار اقتصادی و ابزارها و اهرم‌های مقابله با جنگ تمام‌عیار اقتصادی است.

با پیروزی انقلاب اسلامی اولین کشوری که به خصومت با این انقلاب نوپا پرداخت امریکا بود. این خصومت‌ها در دوره‌ها و دولت‌های متعددی که در انقلاب اسلامی روی کارآمدند مشهود است. 

با رشد صنعتی و پیشرفت در حوزه‌های گوناگون مخصوصاً انرژی هسته‌ای دشمن به فراخور حال خود شدیدترین تحریم‌های تاریخ را علیه ملت ایران بکار بست و این تحریم‌ها در دولت‌های دموکرات و  جمهوری‌خواه ادامه داشته است و هدف عمده تحریم‌ها نیز در جنگ تمام‌عیار اقتصادی، تخریب، تضعیف روحیه، تغییر نگرش، تغییر محاسبات و تصمیم جامعه ایران و مسئولان ایرانی است که با شیوه‌ها، روش‌ها، ابزارها و سیستم‌های متنوع مالی و غیرمالی در حال انجام است. 

درواقع، طراحی‌ها و استراتژی‌های «نظام استکبار» به رهبری آمریکا، هرچند با به‌کارگیری همه ابزارهای فشار اعم از تحریم، تهدید و مذاکره کلید خورده، اما دشمن از فهم این حقیقت ناتوان است که سنت الهی بر پیروزی جبهه حق بر باطل بنانهاده شده است و ملت مسلمان ایران اعتقاد راسخ دارد که باتدبیر، بصیرت و استقامت، وعده نصرت الهی محقق خواهد شد و مکر دشمنان ناکام خواهد ماند.

کتاب «جنگ تمام‌عیار اقتصادی و راهکارهای مقابله با آن» کوشیده است تا ابعاد مختلف این موضوعات را موشکافی کرده و چهره حقیقی آمریکا را به نمایش بگذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز