خبرگزاری کار ایران

بشارتی در جمع خبرنگاران؛

زمان صدور مجوز در قم بلندتر از زمان ساخت‌وساز پروژه‌های عمرانی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۷۹۷

قائم‌مقام انجمن حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان قم، با بیان این که بسیاری از کشورهای دنیا، در زمان کمتر از یک هفته مجوز سرمایه گذاری به فعالان اقتصادی قم را می دهند، گفت: متأسفانه امروز زمان صدور مجوز در قم بلندتر از زمان ساخت‌وساز پروژه‌های عمرانی است.

به گزارش ایلنا از قم، امید بشارتی در نشستی خبری در محل پروژه پارکینگ طبقاتی چارسو قم که به همت بخش خصوصی در حال احداث است، گفت: بسیاری نهادها روزی مدعی پهن کردن فرش قرمز به سرمایه‌گذاران بود اما امروز  دفتری که دراین رابطه ایجاد شده بود ، تعطیل است.

وی با بیان این که در طی۲۰ سال گذشته فرش‌های قرمز زیادی توسعه نهادهای دولتی و شهرداری قم پهن‌شده اما هیچ‌کدام تاکنون نتوانستند طرح‌های مورد انتظار را به سرانجام برسانند، گفت: پروژه زمزم، میدان مطهری و بلوار پیامبر اعظم(ص) از نمونه‌های بارز عدم‌حمایت از بخش خصوصی است.

قائم‌مقام انجمن حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان قم با بیان این که کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و کشورهای جنوبی منطقه قفقاز در کمتر از یک هفته مجوز سرمایه‌گذاری به فعالان اقتصادی قم صادر می‌کنند، گفت: امروز زمان صدور مجوز در قم بلندتر از زمان ساخت‌وساز پروژه‌های عمرانی است. علاوه بر شهرداری قم بیمه، مالیات و غیره نیز در صدور مجوزها دخیل است.

وی عنوان کرد: باوجود استقبال ظاهری شهرداری و شورای شهر قم و لبخندهای ناتمام آنها از سرمایه‌گذاری، اما در صحنه واقعی، حمایت کافی از بخش خصوصی در قم مهیا نیست.

قائم‌مقام انجمن حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان قم خاطرنشان کرد: اگر حمایت بخش دولتی نباشد اما احداث پروژه‌های تاثیرگذار مانند پارکینگ‌های طبقانی، خیابان‌ها و غیره نیست.

بشارتی تاکید کرد: پروژه پارکینگ طبقاتی چهارسو در جنب بازار کهنه قم باوجود ۸ سال و نیم از زمان آغاز عملیات عمرانی آن اما با عدم پایبندی شهرداری در امر تملک بی‌سرانجام مانده و هنوز هم‌زمان بهره‌برداری از آن مشخص نیست.

قائم‌مقام انجمن حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان قم تصریح کرد: در ۱۵ هزار متر این بنا بدون احتساب ۲۰ درصد تملک نشده آن توسط شهرداری، ۴۰۰ پارکینگ در ۳ طبقه احداث می‌شود.

وی بیان کرد: توسعه بی وقف شهری با تاسیس شرکت‌های خصوصی با مشارکت بخش دولتی و شهرداری محقق خواهد شد.

بشارتی گفت: یکی از چالش‌های مهم سرمایه‌گذاری در جامعه ما بی‌توجهی به شرکت‌های خصوصی طی سالیان گذشته بوده است.

وی عنوان کرد: با افزایش عرض راهروهای این مجتمع فضای این پارکینگ طبقاتی و طبقه تجاری آن کاملا برای حضور خانواده‌ها مناسب‌سازی شده است.

بشارتی گفت: در طبقه همکف این پروژه یک کاروانسرای سنتی که یکی از کاروانسراهای معروف قم است بازسازی می‌شود.

بشارتی تاکید کرد: توسعه قم باوجوداینکه کاملا محسوس است اما بسیار با روند کندی به‌پیش می‌رود و تمام دغدغه سرمایه‌گذاران بومی کاهش پروسه اداری صدور مجوز و حمایت‌های بعدی در طرح‌های مشارکتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز