خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان:

کارگاه‌ آموزش مجازی برای علاقمندان در قزوین برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۸۰۳

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: آموزش هنرهای دستی به علاقه‌مندان در ایام شیوع کرونا به صورت کارگاه‌ آموزش مجازی در خانه صنایع دستی قزوین فعال شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سید میثم حصاری اظهار کرد: مرکز تخصصی صنایع‌دستی یا خانه صنایع‌ دستی قزوین سال ۹۳ در خانه تاریخی رئوفی افتتاح شد و در سه گروه‌ رشته‌ طراحی و نقاشی سنتی، آبگینه و صنایع‌دستی چوبی به علاقه مندان آموزش ارایه می دهد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان با اشاره به ایجاد کارگاه‌های آموزش مجازی رشته طراحی و نقاشی در این مرکز، بیان کرد: بخش طراحی و نقاشی این مجموعه در رشته‌های تذهیب، نگارگری و گل و مرغ دارای کارگاه‌های آموزشی تخصصی شامل کارگاه ابر و باد، قطعه‌بندی، آموزش مکاتب تاریخی هنر،نگارگری، آموزش تذهیب و نقوش سنتی و آموزش شیوه‌های تذهیب در خوشنویسی وتکنیک حل‌کاری و بداهه است که با توجه به شیوع بیماری کرونا امکان آموزش مجازی آنها به علاقه مندان فراهم شده است.

حصاری همچنین با ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت سایر رشته‌های این مرکز، ادامه داد: علاوه بر کارگاه یاد شده، کارگاه‌های گره‌چینی، تراش روی شیشه و مینای شیشه نیز با حفظ پروتکل‌های بهداشتی در این مرکز فعال هستند و با توجه به شرایط کرونا، سفارش محصولات به صورت مجازی امکان‌پذیر است.

وی خاطر نشان کرد: علاقه مندان به حضور در کارگاه‌های آموزش مجازی این مرکز و خرید مجازی محصولات آن می‌توانند با مراجعه به خانه صنایع‌دستی خیابان سپه جنب مسجد جامع و یا تماس با شماره ۰۲۸۳۳۳۶۷۱۲۱ داخلی یک  از نحوه برگزاری این دوره‌ها آگاه شوند.

استان قزوین دارای حدود هفت هزار و ۵۰۰ صنعتگر صنایع دستی است.

مسگری، گره چینی، جاجیم، بافتنی‌های سنتی، آینه‌کاری، سرمه دوزی، پن بافی، پاپیه ماشه و موج بافی از هنرهای مهم دستی قزوین به شمار می روند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز