خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار قزوین:

ورود سمن‌ها به شکل جدی‌تر برای مقابله با کرونا ضروری است

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۷۸۳

معاون‌سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین‌گفت: سازمان‌های مردم نهاد استان قزوین باید به رسالت اصلی و مهم خود که حضور موثر در بین مردم و حل و فصل مشکلات پیش آمده است، عمل کنند و به شکل جدی‌تر برای مقابله با کرونا وارد عمل شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد استان قزوین، اظهارکرد: در بحران کرونا از ۲۶۸ تشکل و سازمان مردم نهاد استان توقع داریم حضور موثرتری در بین مردم داشته باشند در حالیکه هنوز نمی‌دانیم این سمن‌ها کجای پازل مهار ویروس کرونا قرار دارند.

 جانشین و سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان  با بیان اینکه تنها حضور سمن‌ها در فضای مجازی باعث مهار این ویروس نخواهد شد، افزود: این سازمان‌ها باید از کارهایی مانند صدور بیانیه در چنین فضاهایی خارج و وارد میدان مبارزه با کرونا شوند و با راهنمایی و توصیه‌های خود، مردم را برای پیشگیری و مقابله با این ویروس تشویق کنند.

 حبیبی ادامه داد: برخی گروه‌ها از جمله جامعه طلاب بسیجی از همان روز نخست با حضور در مراکز درمانی و بیمارستانی از این بیماران پرستاری کردند و اگرچه این انتظار را از سمن‌ها نداریم ولی حضور و توصیه آنها در بازار، محلات و سایر مراکز می‌تواند مثمر ثمر باشد.

وی یادآور شد: علی‌رغم همه گله‌مندی‌ها از سازمان‌های مردم نهاد در حوزه مبارزه با ویروس کرونا اما هنوز فرصت برای آنان هست تا با آمدن به پای کار، شهروندان را از عواقب این ویروس بیشتر آگاه کنند.

معاون سیاسی استاندار قزوین، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و در خانه ماندن را بهترین راه مقابله با این ویروس دانست و گفت: بدون شک با اضافه کردن تخت‌های بیمارستانی یا تجهیز وسایل و امکانات درمانی نمی‌توان با این ویروس کشنده مبارزه کرد چون هم اکنون ۵۰ درصد بستری شدگان در آی‌سی‌یو بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه هنوز آمار بیشترین فوتی‌های کرونا مربوط به سالمندان بالای ۶۵ سال است بنابراین در خانه نگاه داشتن این قشر نیز می‌تواند راه حل قابل قبولی برای مبارزه و پیشگیری از کرونا باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز