خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان اعلام کرد:

استقرار ۴۰۰ دستگاه اکسیژن ویژه بیماران کرونایی در محلات قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۶۷۸

جانشین و سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین گفت: به منظور کاهش روند بستری بیماران در بیمارستان‌های استان قزوین، ۴۰۰ دستگاه کپسول خانگی اکسیژن در محلات قزوین، ویژه بیماران کرونایی مستقر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه طرح قرارگاه مردمی و عملیاتی شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به حساسیت کنترل بیماری کرونا در خصوص استقرار قرارگاه مقابله با کرونا از سوی دولت، اظهار کرد: با توجه به تاکید ایشان در این خصوص وظیفه همه نهادها، گروه‌ها و سازمان‌ها ورود به بحث مقابله و فرهنگ سازی جهت کنترل ویروس کرونا بوده و در این راستا باید به صورت عملیاتی وارد شویم.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان با اشاره به اجرای طرح ویژه قرارگاهی و به صورت محله محور، بیان کرد: قرار است در راستای مردمی کردن مقابله با بیماری کرونا با کمک بسیج و دستگاه‌های متولی قرارگاه‌های حافظان سلامت محله‌محور با عنوان حاج قاسم سلیمانی و با مشارکت نخبگان در محلات مختلف سطح استان مشغول به فعالیت شوند.

به گفته حبیبی، هم اکنون قرارگاه محلات در شهر قزوین به صورت پایلوت تشکیل شده و در شهرستان تاکستان نیز با توجه به شیوع گسترده این ویروس در برنامه محله محور با هماهنگی تمامی نهادها، به ویژه بسیجیان با محوریت شبکه‌های بهداشت و بسیج در محلات با ظرفیت مداخله‌ای در دستور کار قرار دارد.

معاون سیاس استاندار قزوین، شناسایی گروه‌های پرخطر و در معرض ابتلا را از اقدامات ضروری در این رابطه دانست و اضافه کرد: این گروه‌ها از جمله سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای جزو سرمایه‌های انسانی ما به حساب آمده و باید همه آحاد جامعه را نسبت به این موضوع حساس کنیم.

وی با اشاره به بالا رفتن آمار مرگ و میر کرونا در استان قزوین، افزود: هم اکنون آمار فوتی‌های استان ۲ رقمی شده که نیمی از این آمار مربوط به شهرستان تاکستان بوده که با توجه به میزان جمعیت آن، در حد هشدار قرار دارد و باید تیم‌های محلات محور، مردم را نسبت به موضوعات سلامت و بهداشت حساس‌تر کرده و از اقدامات تبلیغی و فرهنگی در راستای کنترل این بیماری استفاده کنند.

این مسئول با بیان اینکه این قرارگاه می‌تواند مدیریت بیماری را از درون جامعه نیز کنترل کند، اضافه کرد: ستاد مقابله با کرونا استان قزوین هم در حد امکان، تجهیزات و امکاناتی که در اختیار دارد را به پایگاه‌های بسیج خواهد داد  تا با کمک پایگاه‌های هلال احمر مستقر در محلات به کمک بیماران بستری شده در منزل بشتابند.

حبیبی با بیان اینکه وجود اکسیژن برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا امر حیاتی به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های اصلی درمان بیماران کرونایی، اکسیژن‌ رسانی به موقع به بیماران مبتلا شده است که با توجه به بستری آنان در منزل، با کمک نیروهای مستقر در محلات تهیه، توزیع و استفاده  از این دستگاه‌های برای بیماران تسهیل‌تر خواهد شد.

معاون سیاسی استاندار تاکید کرد: در این طرح باید تمامی مردم، خانه‌ها و خانواده‌ها تحت عنوان بسیج خانه و محلات برای مقابله با کرونا با یکدیگر همکاری کنند و امیدواریم با این اقدام بتوانیم خانواده‌ها را هوشیارتر کرده و با اقناع سازی شهروندان آموزش، مراقبت، حمایت و نظارت بیشتری برای ریشه‌کنی بیماری کرونا صورت گیرد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان خاطرنشان کرد: هر قدر دوره شناسایی مبتلایان به کرونا، سریع‌تر انجام شود، شرایط نظام مراقبت در استان بهتر خواهد شد و رعایت نکات بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برای شهروندان ضروری بوده و با هرگونه کوتاهی در این خصوص برخورد خواهد شد.

تاکنون ۱۳ هزار و ۴۰۲ نفر در استان قزوین به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز