خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان:

۶۰ هزار تن نهاده مصرف ماهانه واحدهای دامی قزوین است

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۰۸۳

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: واحدهای دامی استان قزوین ماهانه ۶۰ هزار تن نهاده و خوراک دام شامل ذرت و سویا مصرف می‌کنند که این مقدار تاکنون تامین شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی شاپورزاده اظهار کرد: از این میزان نهاده ۴۰ هزار تن ذرت و ۲۰ هزار تن نیز سویا است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به برخی مشکلات موجود در زمینه واردات و تامین نهاده ها و خوراک دام در سطح کشور، افزود: با برنامه ریزی و تلاش‌های صورت گرفته و همچنین همکاری اتحادیه‌ها، قزوین کمترین مشکل را در زمینه تامین نهاده ها داشته و هیچ وقفه ای در تولید محصولات دامی در استان نداشته ایم.

شاپورزاده گفت: واحدهای مرغ گوشتی قزوین ماهانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی دارند و در مرغداری های تخم گذار نیز ضمن حفظ ظرفیت های موجود شاهد افزایش تولید بوده ایم.

وی با بیان اینکه دامداران و مرغداران استان قزوین در سامانه بازارگاه ثبت نام کرده اند، افزود: توزیع نهاده ها و خوراک دام مورد نیاز واحدهای دامی با نرخ مصوب دولتی از طریق ثبت درخواست در این سامانه انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: فعالیت این سامانه به ابتکار وزارت جهاد کشاورزی به منظور نظارت بر نحوه مصرف و پیشگیری از قاچاق نهاده های دامی راه اندازی شده و موجب می شود تا واحدهای دامی نهاده مورد نیاز خود را به شکل مستقیم از واردکنندگان مشخص شده خریداری کنند.

استان قزوین با احتساب واحدهای صنعتی و سنتی (روستایی) دارای حدود یک میلیون راس گاو، ۷۰۰ هزار راس گوسفند و ۱۲۰ هزار راس بز است.

استان قزوین دارای ۴۴۰ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت ۱۰ میلیون قطعه است.

در حال حاضر همچنین چهار میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار و ۲ میلیون قطعه پولت پرورش مرغ تخمگذار در واحدهای طیور استان قزوین وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز