خبرگزاری کار ایران

صالحی مطرح کرد:

نقش محوری شهرداری ها در پدافند غیر عامل

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۹۴۶

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: شهرداری‌ها در پدافند غیرعامل نقش محوری دارند و ظرفیت آنها در اجرای اصول و اهداف پدافند غیرعامل، گسترده و ارزشمند است.

به گزارش ایلنا، مصطفی صالحی در نشست تخصصی و مشترک با مدیران کل پدافند غیرعامل، دفاتر امور شهر و شوراها، شهرداران و روسای شوراهای سراسر کشور که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، با عنوان این مطلب افزود: محوری‌ترین هدف و رسالت‌ پدافند غیرعامل، حفاظت از جان مردم و صیانت از زیرساخت‌ها تعریف شده که این مساله می‌تواند با تلاش شهرداران در ساخت‌ و سازهای شهری اجرایی و عملیاتی شود.

وی اظهار کرد: باید از مزیت‌های موجود این بخش به بهترین شکل ممکن به خصوص در حوزه ساخت و ساز، ایمنی و آتش نشانی، اسکان، شناسایی و تفکیک مناطق خطرآفرین بهره‌برداری شود. 

صالحی یادآور شد: در کنار این موضوعات، باید به مفهوم پدافند غیرعامل برای جلوگیری و مقابله با تهدیدهای سایبری و امنیتی دشمنان توجه داشت چراکه آگاه سازی و اطلاع رسانی مناسب از مباحث پدافند غیرعامل برای شهروندان می‌تواند از جمله فعالیت شهرداری‌ها در این موضوع مهم و اساسی باشد.

وی خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از مباحث آموزشی شهرداری‌ها نیز از طریق فرصت‌های مختلف رسانه‌ ای، معطوف فرهنگ سازی در حوزه ساخت و ‌سازها می‌شود.

صالحی افزود: خوشبختانه استان قزوین در حوزه پدافند عامل و غیرعامل در وضعیت خوبی به سر برده و امیدواریم با اقدامات بهتر و بیشتر شهرداری‌ها و شوراها این وضعیت روز به روز بهبود یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز