خبرگزاری کار ایران

صبح امروز صورت گرفت:

بازدید مشاور وزیر جهاد کشاورزی از یک واحد تولید قارچ خوراکی در استان

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۸۲۲

مشاور وزیر و مدیر کل امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی روز چهارشنبه از یک واحد تولیدی قارچ خوراکی و کمپوست در شهرستان آبیک بازدید کرد و در جریان مسایل و مشکلات آن قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، این واحد تولیدی که در سال ۹۴ به بهره برداری رسیده است ظرفیت تولید هزار و ۲۰۰ تن قارچ خوراکی را در سال دارد و هم اکنون ۲۰ درصد از تولیدات آن به خارج از کشور صادر می‌شود.

با فعالیت این واحد تولیدی زمینه اشتغال برای ۱۴۰ نفر در منطقه فراهم شده است.

این واحد تولید قارچ در شهرستان آبیک یکی از دو  واحد قارچ خوراکی استان است که گواهی استاندارد محصول سالم از لحاظ باقی مانده سموم و هم از نظر عناصر سنگین را دریافت کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این بازدید گفت: سالانه ۱۴ هزار تن قارچ خوراکی در ۳۵ واحد پرورش استان تولید می‌شود.

فاطمه خمسه افزود: از این تعداد ۲۶ واحد پرورش قارچ خوراکی دارای پروانه تأسیس هستند که ظرفیت تولید ۱۸ هزار و ۱۹۶ تن را در سال دارند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۹ واحد تولید کمپوست به بهره برداری رسیده است که ظرفیت تولید ۳۶۰ هزار تن را در سال دارند و همچنین ۲ واحد تولید کمپوست که پروانه تأسیس دریافت کرده اند ۹۰ هزار تن در سال تولید دارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین پنج واحد تولید بذر قارچ با ظرفیت چهار میلیون و ۹۷۴ هزار لیتر در سال در استان فعال هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز