خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالیاتی استان خبرداد:

عدم نیاز بنگاه‌های اقتصادی برای اخذ مجوز کسب و کار به کد اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۷۸۳

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: بنگاه‌های اقتصادی برای اخذ مجوزهای لازم جهت آغاز به کسب و کار دیگر نیازی به دریافت شماره اقتصادی ندارند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان قزوین، سعید حوائج با اعلام این خبر گفت: به منظور تسهیل و روان سازی فضای کسب و کار، در حال حاضر اشخاص حقیقی به محض اخذ مجوز یا پروانه کسب و کار از اصناف و اتحادیه‌ها و همچنین اشخاص حقوقی و بنگاه‌های اقتصادی به محض ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها، در سامانه این سازمان نیز ثبت نام شده تلقی می‌شوند و اطلاعات هویتی آنها به صورت برخط یا غیر برخط، به سازمان امور مالیاتی کشور منتقل خواهد شد.

وی تصریح کرد: ثبت نام الکترونیک در نظام مالیاتی شامل محورهای ۱۲ گانه و ۴۵ مرحله‌  است و اجرای گام ۴۵ فرآیند ثبت نام و تخصیص شماره اقتصادی به اشخاص حقیقی و حقوقی بین یک ماه تا ۲ ماه زمان می‌برد که با توجه به مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا و در راستای خدمت رسانی هر چه موثرتر به مودیان مالیاتی و تسهیل در ثبت نام اشخاص حقیقی و حقوقی در نظام مالیاتی کشور این مرحله که به طور عملی منجر به حضور فیزیکی مودی در ادارات مالیاتی می‌شود، حذف شده است.

حوائج افزود: با حذف این گام، فعالان اقتصادی از همان زمان ثبت شرکت یا کسب مجوز فعالیت، از نظر سازمان امور مالیاتی کشور مودی تلقی شده و شماره اقتصادی آنها بدون نیاز به طی مراحل راستی آزمایی صادر خواهد شد و نیاز به هیچ استعلام دیگری نیست.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین خاطر نشان کرد: اجرای گام ۴۵ در سامانه تخصیص شماره اقتصادی به فعالان اقتصادی، به خصوص در نظام مالیات بر ارزش افزوده مشکلاتی را برای مودیان ایجاد کرده بود که با این مصوبه، ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده کافی بوده و برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده از مشتریان، نیازی به دریافت گواهینامه ثبت نام نظام مالیات بر ارزش افزوده نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز