خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل صنایع‌‎دستی استان خبر داد:

احیای رشته چادر شب بافی در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۸۶۸۵۹

معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: اقدام‌های حمایتی لازم برای باززنده سازی و احیای رشته چادر شب بافی در سال جاری اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سید میثم حصاری با اعلام این خبر گفت: به منظور حفظ و صیانت از صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی بومی مناطق مختلف، هر سال یکی از رشته‌های در خطر فراموشی استان در اولویت احیا و باززنده سازی قرار دارند.

وی اظهار کرد: در سال‌های گذشته، رشته‌های آینه‌کاری، نقاشی لاکی، نقاشی پشت شیشه و پاپیه ماشه که هنرمندان محدودی در این رشته‌ها در حال فعالیت هستند، با تلاش کارشناسان حوزه معاونت صنایع ‌دستی و هنرهای سنتی استان و به همت استادکاران و هنرمندان رشته‌های مذکور مورد حمایت و احیا قرار گرفتند.

حصاری تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های یک روزه شناخت و معرفی رشته‌های در خطر فراموشی، برگزاری دوره‌های آموزشی مقدماتی و پیشرفته، مشاوره در خصوص بازطراحی محصولات صنایع‌دستی در رشته‌های مورد نظر و خرید حمایتی این اقلام از هنرمندان از جمله فعالیت‌هایی به شمار می‌روند که در حوزه صنایع‌دستی انجام شده است.

معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی استان قزوین افزود: از ابتدای سال جاری نیز برنامه‌ریزی‌ و اقدامات حمایتی لازم جهت باززنده سازی رشته چادرشب بافی شامل برگزاری کارگاه تولید زنده چادر شب در طول هفته صنایع‌دستی و تجهیز کارگاه برای آشنایی علاقه‌مندان با روند تولید این محصول صورت گرفته و متقاضیان به هنر چادر شب بافی می‌توانند با هماهنگی قبلی از این کارگاه واقع در عمارت تاریخی داعی بازدید کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز