خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین:

حمل و نقل تاثیر گذارترین بخش اقتصادی در روند صادرات است

asdasd
کد خبر : ۹۸۴۰۲۸

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: اساسا حمل و نقل تاثیرگذارترین بخش اقتصادی در خود اقتصاد و جریان صادرات و واردات کالا است به همین دلیل در جهان به این صنعت بسیار توجه می‌شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، عیسی قبادی روز دوشنبه در جلسه کمیسیون حمل و نقل، گمرک و ترانزیت اتاق تعاون استان که با دستورکار افتتاح کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان وانت بارهای کشور در قزوین برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: فعالیت اقتصادی بدون صنعت حمل و نقل مفهومی ندارد و باید برای توسعه زیرساخت‌ها و جذب سرمایه گذاری‌ها در این بخش برنامه ریزی و اقدام کرد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه بخش تعاون از ابتدای انقلاب به این بخش ورود کرده و در گذشته تعاونی ۱۷ گانه را در صنعت حمل و نقل داشتیم که تا به امروز کار خود را به درستی انجام داده اند.

قبادی تصریح کرد: اگرچه سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل بسیار سنگین، کاملا زیرساختی و نیازمند توجه ویژه است ولی موجب توسعه کشور، رونق اقتصادی و اشتغالزایی خواهد شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: امروزه حمل و نقل به یکی از موضوعات مهم در حوزه اقتصاد تبدیل شده است و هم بر اقتصاد به دلیل نوع فعالیت خود تاثیر می‌گذارد و هم تاثیر زیادی بر اشتغال دارد.

وی افزود: اگر بخش بازرگانی در اقتصاد از اهمیت زیادی برخوردار است اتکای بسیار زیادی بر صنعت حمل و نقل دارد چون این بخش، بیش از نیمی از هزینه و قیمت کالا را در کشورهای دنیا تعریف و تعیین می‌کند که بستگی به سرمایه گذاری کشورها دارد.  

معاون استاندار قزوین اظهار کرد: به موازات سرمایه گذاری‌های کلان در جهان سرمایه گذاری‌هایی در حوزه حمل و نقل نیز صورت می‌گیرد چون اگر به به سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل توجه نشود سرمایه گذاری در کارهای دیگر هم با مشکل مواجه خواهد شد.

قبادی تصریح کرد: باید به صنعت حمل و نقل در کشور به مثابه گردش خون در بدن نگاه کرد که اگر این چرخه در پیکر به مانعی برخورد کند یا رگ‌ها انسداد یابد مشکلات بسیاری برای کل کالبد انسان به وجود می‌آید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین نیز در این جلسه با اشاره به افتتاح کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان وانت بارهای کشور در قزوین، اظهار کرد: با تشکیل این کانون و هم اندیشی در خصوص نحوه اجرای مصوبات کمیسیون حمل و نقل، گمرک و ترانزیت اتاق ایران، اقدامات بسیار موثری در حوزه شناسایی و رفع مشکلات رانندگان وانت بارها انجام خواهد شد که نتایج آن از قزوین به عنوان پایلوت اجرای این طرح به سایر استان‌ها تسری می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز