خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

۱۴۲ میلیارد تومان تسهیلات به مددجویان کمیته امداد قزوین پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۶۷۳

مدیر کل کمیته امداد استان قزوین گفت: از ابتدای امسال ۱۴۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به مددجویان این نهاد پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مهر علی حق گویان با اعلام این خبر گفت: این تسهیلات تنها با یک ضامن به مددجویان اعطا می‌شود و ۵ هزار شغل هم در این زمینه ایجاد شده است.

وی افزود: موضوع آموزش یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد است که مددجویان در بدو ورود تحت آموزش قرار می‌گیرند و سپس به یک کارآفرین تبدیل می‌شوند و محصولات آن‌ها در بازار به فروش می‌رسد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی به موضوع اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و اظهار کرد: ۵۳ درصد از افراد تحت پوشش ما زنان سرپرست خانوار هستند که تلاش می‌کنیم تا این افراد با راه اندازی مشاغل خانگی، درآمد خوبی کسب کنند.

حق گویان افزود: با توجه به انعقاد تفاهم نامه با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، امکانات خوبی برای تأمین مسکن زنان سرپرست خانوار در روستا‌ها در نظر گرفته شده و قرار است هزار واحد مسکونی تولید و در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

وی به اجرای طرح‌های دانش بنیان از سوی کمیته امداد اشاره کرد و تصریح کرد: برخی از مددجویان به شرکت‌های دانش بنیان استان برای آموزش و اشتغالزایی، معرفی شده اند.

مدیرکل کمیته امداد استان افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با بنگاه‌های اقتصادی، در ازای بکارگیری نیروی تحت پوشش کمیته امداد، ۵۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه در اختیار صاحب آن کارگاه قرار می‌گیرد.

حق گویان اظهار کرد: مردم استان بیش از ۱۲ میلیارد تومان به رزمایش کمک مومنانه اهدا کردند که این کمک‌ها در قالب طرح اطعام مهدوی در اختیار نیازمندان و افراد تحت پوشش قرار گرفت.

وی تصریح کرد: نزدیک به ۹۱ مرکز نیکوکاری در استان به موضوع ساخت مسکن، اشتغال و کارآفرینی در استان مشغول هستند و امسال تمامی سالمندان استان زیر نظر مرکز نیکوکاری قرار می‌گیرند.

مدیرکل کمیته امداد استان افزود: امسال بیش از ۶۰ میلیارد تومان اعم از صدقات، زکات و یا مناسبت‌های خاص از سوی مردم دریافت شده است.

حق گویان به موضوع حمایت از مددجویان در شرایط کرونایی اشاره و خاطرنشان کرد: قریب به ۴ میلیارد تومان به افرادی که به دلیل این بیماری به مشکل معیشت برخورد کردند اهدا شده است و این افراد تحت پوشش هزینه‌های درمان نیز هستند.

وی افزود: بیش از ۳ هزار و ۵۷۰ دانش آموز در استان و ۳۰۲ دانشجو زیر چتر حمایتی کمیته امداد هستند که بیش از ۲ هزار نفر به گوش هوشمند و تبلت دسترسی ندارند و بیش از ۵۰۰ دستگاه موبایل و تبلت تهیه شده که در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

به گفته مدیرکل کمیته امداد ، اگر هر مدرسه‌ای نصف هزینه تبلت را تهیه کند، کمیته امداد نیز نصف دیگر این مبلغ را تأمین خواهد کرد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا یک ماه آینده تمامی تبلت‌های مورد نیاز دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش تامین شود.

به طور میانگین ۶۲ هزار نفر در استان زیر پوشش کمیته امداد هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز