خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

نظر کارشناس در صدور آراء عادلانه دارای اهمیت است

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۶۹۱

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در صدور آراء عادلانه نظر کارشناس دارای اهمیت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در جلسه ویدئو کنفرانس مجمع عمومی کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان قزوین ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: کمک به احقاق حق، رسالت مهم کانون کارشناسان رسمی دادگستری است و خواستار انجام وظیفه و عمل به رسالت بدون اعمال هیچ‌گونه تبعیض و اغماض از سوی کارشناسان شد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به ارتباط مستقیم این مجموعه با دستگاه قضایی گفت: قریب به هفتاد درصد پرونده ها نیازمند اعلام نظر کارشناسی بوده و در جریان دادرسی، کشف حقیقت و صدور رای عادلانه، نظر کارشناسان مهم بوده و  اگر امورات در این مجموعه به نحو مطلوبی پیش رود، مسلماً دستگاه قضایی نیز در انجام خدمت‌رسانی به مردم بیش از پیش موفق خواهد بود.

مقام ارشد قضایی استان گفت: کثرت ،تخصصی و فنی بودن پرونده ها، خروج از بی طرفی نهادها و دستگاه قضایی، صیانت از حقوق مردم، بیت المال و حقوق عامه از جمله دلایل ضرورت استفاده از نظریات کارشناسان در روند رسیدگی به پرونده ها است.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی گفت: حفظ اسرار، رعایت نزاکت در گزارش ها، حضور و اظهار نظر به موقع در جلسات، پرهیز از اظهار نظر قضایی و حفظ حرمت و شان همکاران قضایی، به جایگاه کارشناسی به عنوان یک شغل نگاه نکردن، اعلام نظر قاطع، به موقع اعلام نظر کرده، پرهیز از تبانی با طرف مقابل پرونده، عدم اخذ وجه فراتر از مبلغ تعیین شده، بخشی از وظایفی است که باید از سوی کارشناسان رعایت گردد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: نظر کارشناسی باید صریح، مستدل، فنی و تخصصی بوده، حل مشکل نمایند، گزارش تنظیمی باید شامل گردشکار، دلایل طرفین و نتیجه نهایی باشد و در صورتی که نظر کارشناس با اوضاع و احوال پرونده مطابقت نداشته باشد دادگاه به آن ترتیب اثرنخواهدداد.

وی در پایان از همکاران قضایی خواست تا در ارجاع پرونده ها به کارشناسان رعایت عدالت را نموده، همچنین خواستار رعایت عدالت در پذیرش پرونده ها از سوی خود کارشناسان نیز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز