خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی خبر داد:

افزایش ظرفیت تولید محصولات گلخانه‌ای قزوین به ۲۵ هزار تن

asdasd
کد خبر : ۹۶۹۶۲۱

ظرفیت تولید محصولات گلخانه‌ای قزوین با راه‌اندازی طرح های تولیدی در شهرک گلخانه نودهک به ۲۵ هزار تن در سال افزایش می‌یابد که بیش از ۲ برابر رقم فعلی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی با اعلام این خبر اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت تولید سالانه محصولات کشاورزی در استان قزوین ۱۱ تا ۱۲ هزار تن در سال است.

مجید اسماعیلی افزود: اراضی فاز اول شهرک گلخانه ای نودهک تاکستان به سرمایه گذاران واگذار شده و کار ساخت چندین گلخانه در آن از سوی سرمایه گذاران آغاز شده و طی سال جاری شاهد افتتاح و بهره برداری از اولین گلخانه در این مکان و تولید محصولات کشاورزی در آن خواهیم بود.

وی اضافه کرد: اراضی فاز اول شهرک گلخانه ای نودهک که زیرساخت های لازم در آن فراهم آمده است به ۵۲ سرمایه گذار واگذار شده  و طی یک تا ۲ سال آینده شاهد راه اندازی و فعالیت طرح های گلخانه ای سرمایه گذاران این شهرک خواهیم بود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: پس از جذب سرمایه گذاران در فاز اول شهرک گلخانه ای نودهک که از مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان قزوین در سال ۱۳۹۵ است، آماده سازی اراضی فاز دوم این شهرک گلخانه ای در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: توسعه کشت محصولات گلخانه ای ضمن افزایش تولید و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی، زمینه را برای رشد صادرات این محصولات فراهم می کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار داشت: یک مجتمع پنج هکتاری گلخانه ای نیز امسال در استان قزوین راه اندازی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز