خبرگزاری کار ایران

در کارگروه رفع موانع تولید صورت گرفت؛

پیگیری و بررسی مشکلات سه واحد تولیدی در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۴۳۹

مشکلات سه واحد تولیدی استان قزوین در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مورد بررسی قرار گرفت و دستورهای لازم برای حل مشکلات آنها صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور هدایت الله جمالی‌پور استاندار قزوین، عزیزالله افضلی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، عیسی قبادی معاون اقتصادی استاندار و تعدادی از مسئولان و مدیران اقتصادی استان به صورت منظم و مستمر برگزار می‌شود.

در جلسه امروز این کارگروه مشکل چک برگشتی یک واحد تولید کالاهای کاغذی و مقوایی با ۵۲ نفر اشتغال در تاکستان مورد بررسی قرار گرفت و با حل مشکل آن از سوی اعضای کارگروه موافقت شد.

در ادامه جلسه مشکل یک شرکت تولید آجر و مصالح با ۱۰ نفر اشتغال در بویین زهرا مورد رسیدگی قرار گرفت و برای درخواست شرکت مبنی بر تقسیط بدهی آن به صورت پنج ساله با اعمال ۶ ماه تنفس تصمیم گیری شد.

مدیران اقتصادی استان برای حل مشکل این واحد، دریافت اصل وام پرداختی اولیه و سود قانونی آن را تصویب کردند.

در ادامه جلسه، مشکل گروه صنعتی البرز شامل واحدهای تولیدی لوله اتصالات، پنجره دوجداره، صنایع مفتولی، پتروصنعت، پلیمر و... مبنی بر بدهی معوق به بانک‌های سپه و پارسیان بررسی شد.

مدیران این مجموعه در ستاد تسهیل اعلام کردند: با توجه به فعالیت این شرکت‌ها در یک گروه، بدهی آنها منجر به ایجاد مشکل برای مابقی گروه شده است بنابراین درخواست داریم برای تقسیط بلند مدت بدهی همه شرکت‌های گروه همکاری شود.

استاندار قزوین در این جلسه با اشاره به مشکلات پولی و بدهکاری به بانک‌ها و موسسات مالی، گفت: ما نمی‌توانیم خلاف قانون شورای پول و اعتبار اقدام کنیم چون وقتی حکم قانونی در مورد یک موضوع مصوب شده است دیگر نمی‌توان فراتر از آن چیزی را تصویب کرد.

جمالی پور گفت: دولت تمام تلاش خود را برای حل مشکلات واحدهای تولیدی به ویژه معوقات بانکی واحدها به کار گرفته و در این راستا سود مرکب به صورت قانونی حذف شده است.

استاندار قزوین اضافه کرد: تمامی این اقدامات برای حمایت از تولید در سال جهش تولید است و امیدواریم با همکاری مدیران واحدهای تولیدی شاهد رونق اقتصادی و شکوفایی صنعتی در استان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز