خبرگزاری کار ایران

رحمانی خبر داد:

برگزاری نخستین جشنواره ملی عکس در شهرستان تاکستان

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۰۶۵

دبیر جشنواره نخستین جشنواره عکس تاکستان گفت: کانون فیلم و عکس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان تاکستان در راستای شناساندن ویژگی‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی از طریق هنرمندان عرصه عکاسی، نخستین جشنواره ملی عکس تاکستان را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، امین رحمانی با بیان اینکه  این جشنواره در راستای شناسایی توانمندی‌های شهرستان تاکستان است، گفت: با توجه به پیشینه تاریخی این شهرستان در زمینه گردشگری متاسفانه پیشرفت شایانی نداشته ولی دارای توان‌های بالقوه زیادی در زمینه گردشگری مذهبی و طبیعی است.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی عکس تاکستان در ۲ بخش اصلی و ویژه آلبوم عکس‌های قدیمی برگزار خواهد شد؛ یادآورشد: بخش اصلی شامل باغات انگور برداشت مکانیزه و سنتی انگور، استحصال کشمش و شیره و دیگر محصولات به دست آمده از انگور، بافت معماری شهر (جدید و قدیم)، مناظر و چشم اندازهای شهری و طبیعی، آئین‌ها، بازارها، میادین ،مساجد، کوچه‌ها و خیابان‌ها، مکانهای زیارتی و توریستی، حضور مردم در شهر، و تمامی نشانه‌ها و نمادهایی که مربوط به تاکستان بوده و این شهر را معرفی می‌کند.

رحمانی اضافه کرد: همچنین در بخش ویژه (آلبوم عکس‌های قدیمی) شامل عکس‌های قدیمی و یادگاری از خود ،خانواده و شهر تاکستان در مکان و مناسبت‌های مختلف است در سال‌های دور در آلبوم‌های خانوادگی همه شهروندان در حال فراموشی است.

دبیر اجرایی این جشنواره افزود: شرکت تمام عکاسان آماتور و حرفه‌ای در این جشنواره آزاد است و هر شرکت کننده می‌تواند در هر ۲ بخش شرکت و حداکثر ۱۵ قطعه عکس در بخش اصلی و پنج قطعه عکس در بخش ویژه به ایمیل جشنواره ارسال کند.

وی تصریح کرد: شرکت کنندگان تا ۱۰ مهرماه امسال فرصت دارند تا آثار خود را ازطریق ایمیل جشنواره، به ادرس  takestan.festival@gmail.com ارسال کنند.

رحمانی افزود: جوایز بخش اصلی به ترتیب،  نفر اول تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ بیست میلیون ریال، نفر دوم لوح افتخار و مبلغ پانزده میلیون ریال، نفر سوم لوح افتخار و مبلغ ده میلیون ریال است و در بخش ویژه هم به پنج نفر جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

رحمانی یادآور شد: داوری این مسابقات از نیمه مهرماه انجام خواهد شد و اسامی راه یافته با نمایشگاه آبان ماه و مراسم اختتامیه و اهدای جوایز برگزیدگان نیز آذرماه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز