خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی قزوین خبر داد:

رفع حل مشکلات با همکاری مردم

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۰۱۸

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: مشکلات با همکاری مردم سریعتر و راحت تر رفع می‌شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد قاسمی در نشست هم‌اندیشی با نخبگان و نهادهای مردمی حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: فلسفه این نشست بهره مندی از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد جهت اجرای سیاست‌های دستگاه قضا در حوزه پیشگیری و رعایت حقوق عامه است.

این مقام قضایی بیان داشت: هر کجا و در هر حوزه‌ای که مردم یاریگر نهادهای حاکمیتی بودند مشکلات بهتر، سریعتر و راحت تر مرتفع شده است.

دادستان قزوین تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم تنها با برگزاری چند نشست، تنظیم صورتجلسه و مصوبه واقع نمی‌شود بلکه نیازمند مقدمه و برنامه ریزی و اجرای دقیق و مستمر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی است، تا بتوانیم جوابگوی مطالبات مردم باشیم.

قاسمی عنوان کرد: دستگاه قضایی خط آخر در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است، بنابراین برای اینکه رفع معضلات به آخرین مرحله نرسند باید  از ظرفیت سازمان هایی که به صورت تخصصی بدون هیچ دستمزدی در قالب موسسات مردم نهاد مشغول فعالیت هستند، بهره برد.

دادستان قزوین افزود: پیشگیری از بروز جرائم و ناهنجاری های اجتماعی مستلزم آنست که  عوامل بروز توسط خود شهروندان شناسایی  اعلام و با همکاری دستگاه قضا این عوامل بررسی و با همکاری سازمانهای مردم نهاد نسبت به رفع بسترهای جرم زا اقدام شود.

در ادامه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین با بیان اینکه وظیفه همه نهاد‌ها پیشگیری از وقوع جرم است گفت: نشست امروز در راستای تأکیدات مستمر مقام معظم رهبریست، تا همه فرهیختگان و نخبگان با نظریه‌های خود به میدان عمل آمده و با دستگاه قضا و همه کسانیکه مسئولیت دارند ارتباط تنگاتنگی داشته باشند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گفت: استفاده از ظرفیت و تجربیات علما و نخبگان می‌تواند فرصت بزرگی برای دستگاه قضایی در راستای حل مشکلات و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و نا هنجاری های جامعه باشد.

فولیان اظهار داشت: این نشست به منظور جلب رضایت مردمی و افزایش اعتماد و امنیت با تعامل نخبگان استان که جایگاه ویژه ای در بین مردم و مسئولان اجرایی و دستگاه ها دارند تشکیل شده است که با همکاری و همفکری فرهیختگان و نخبگان شاهد اثرات مثبتی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان خواهیم بود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز