خبرگزاری کار ایران

درافشانی خبر داد:

برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین از سوم شهریور اجرا می شود

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۷۹۶

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین از سوم شهریور آغاز می‌شود و تا نهم این ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد درافشانی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین با توجه به  ماه محرم  با محتوای مذهبی-فرهنگی از سوم شهریور آغاز می‌شود و تا نهم این ماه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: برنامه‌های امسال هفته فرهنگی قزوین به علت شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی و برخی از آن‌ها به صورت خیابانی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

درافشانی افزود: برگزاری مسابقه منطقه‌ای خوشنویسی «خط عشق» با موضوع محرم و عاشورای حسینی در سه رشته نستعلیق، شکسته نستعلیق و خط تحریری (خط خودکاری) از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی از اجرای برنامه‌های مذهبی و آئینی با عنوان «کاروان عاشقی» در شهرک‌های کوثر و مینودر، ناصرآباد، باغ نشاط، چوبیندر، وثوق آباد و جانبازان خبر داد و گفت: این ویژه برنامه توسط اتوبوس سیار گردشگری با بهره گیری از توان گروه‌های هنری و آئینی انجام می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: همچنین به مناسبت سومین هفته فرهنگی قزوین؛ «اولین جشنواره فیلم کهن شهر قزوین» در قالب داستانی، مستند و پویانمایی در دو بخش موضوعی و آزاد با هدف ترویج سنت‌های دینی و آیینی و حفظ و احیای آنها، ترغیب فیلمسازان و هنرمندان به ویژه نسل جوان به تولید آثار فرهنگی و هنری و معرفی و شناساندن بنا‌های تاریخی، آیین‌های مذهبی، رسوم و آداب کهن اجتماعی، گنجینه‌های میراثی و جاذبه‌های گردشگری قزوین در حال برگزاری است.

وی از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین را رو نمایی از سه مستند «تعزیه قزوین، خیابان سپه و قزوین نما» برشمرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین از دیگر اقدامات سازمان در هفته فرهنگی قزوین را اجرای ویژه برنامه قزوین در آیینه عاشوراییان ذکر کرد و افزود: این برنامه در فضای مجازی در قالب فیلم مستند به معرفی آیین ها، مشاغل و مصنوعات دستی هنر عاشورایی نظیر تعزیه، زره بافی، گروه چینی و پرچم دوزی می‌پردازد.

درافشانی، تجلیل از «۱۰ معمار قدیمی مسجد ساز، پیرغلام و مداح قزوینی»، برگزاری مسابقه نوا‌های عاشورایی در بخش‌های «مرثیه خوانی»، «مداحی»، «شعر خوانی» و «سرود»، ویژه برنامه آوا پژوهی با موضوع «هنر و عاشورا» و «موسیقی فیلم‌های سینمای ایران»، جشنواره پوستر هنر و عاشورا، مسابقه نقاشی «شهر شاداب» با موضوع آثار تاریخی و طبیعی قزوین و رونمایی از کتاب زندگینامه شهید قدرت اله چگینی را از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: رونمایی از انیمیشن شهروندی در فضای مجازی، افتتاح خانه شهروند، برگزاری مسابقه قزوین شناسی، اجرای مراسم شب شعر و تولید کلیپ «ورزش و نشاط» و پخش آن در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین از دیگر اقدامات این سازمان را برگزاری پویش «نذر کتاب» عنوان کرد:در این طرح شهروندان می‌توانند کتاب‌های اضافی خود را برای رساندن به دست افراد بی بضاعت به سازمان تحویل دهند.

وی بیان کرد: اجرای برنامه تلویزیونی خیمه گاه ویژه گرامیداشت دهه اول ماه محرم به مدت ۱۳ شب با مشارکت صداوسیمای مرکز قزوین از دیگر اقدامات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز