خبرگزاری کار ایران

نظام دوست خبر داد:

راه اندازی ۲۲ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۵۴۵۴۱

معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی دادگستری استان قزوین گفت: به منظور کاهش میزان مراجعات به دستگاه قضا و دسترسی آسان‌تر مردم به خدمات قضایی، ۲۲ دفتر خدمات الکترونیک در استان راه‌اندازی شده است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، احسان نظام دوست با اعلام این خبر گفت: دستگاه قضایی به دنبال روزآمدی در ارائه خدمات مختلف قضایی به مردم است و در این راستا برای فراهم سازی زمینه‌ها و بسترهای لازم در سراسر استان تلاش می‌کند.

وی اضافه کرد: دفاتر خدمات قضایی به عنوان دروازه ورودی مردم به دستگاه قضا محسوب می‌شوند و باید حفظ امانت داری و تکریم ارباب رجوع از مهمترین اولویت این دفاتر باشد.

نظام‌دوست گفت: با راه اندازی این دفاتر تاکنون بیش از ۲۰۰ خدمت قضایی به مردم ارائه شده و از تردد میلیون‌ها نفر در طول روز به دستگاه قضا جلوگیری به عمل آمده است.

این مسئول افزود: همچنین این دفاتر از تراکم جمعیت در محاکم قضایی جلوگیری کرده و زمینه تسریع در خدمت رسانی به مردم و همچنین رسیدگی به درخواست‌ها و پرونده‌ها را فراهم آورده‌اند.

وی با بیان اینکه ممکن است این دفاتر نواقص و مشکلاتی نیز داشته باشند، افزود: با توجه به اینکه دریافت وجوه در این دفاتر به صورت سیستمی انجام می‌شود احتمال خطا و تخلف بسیار اندک است اما باز نمی‌توان بروز هرگونه تخلف و اشتباه را در آنها منکر شد.

نظام دوست گفت: بازرسی‌ و نظارت بر این دفاتر به صورت دوره‌ای و موردی صورت می‌گیرد و هرگونه تخلف در آنها منجر به تذکر و پلمب خواهد شد.

معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی دادگستری استان قزوین با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارمندان این دفاتر، گفت: جهت آشنایی بیشتر کارمندان دفاتر خدمات قضایی استان با قوانین و مقررات حقوقی و جلوگیری از هرگونه تخلف و خطا، چندین دوره آموزشی در سال گذشته برگزار شده و در سال جاری نیز با جدیت پیگیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا سوء استفاده در این دفاتر می‌توانند موضوع را به دادگستری استان قزوین گزارش کنند تا در سریعترین زمان ممکن برای رسیدگی به آن اقدام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز